Veelgestelde vragen (FAQ) 2017-11-14T12:55:01+00:00

Veelgestelde vragen (FAQ)

Om het voor jou makkelijker te maken hebben we onze FAQ opgedeeld in twee onderwerpen. Ben je een bezoeker en heb je een vraag over jouw bestelde ticket? Of ben je een organisator en heb je een vraag over het gebruik van GO-tickets? Maak je keuze en vind een antwoord op jouw vraag. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.

Ik organiseer een evenement met GO-tickets

Welke betaalmethoden zijn er om mijn tickets te verkopen?

Bij GO-tickets verlopen alle betalingen gemakkelijk en veilig via iDEAL, PayPal, Sofort Banking, Mister Cash en Creditcard. Wil je gebruik maken van andere betaalmethodes? Laat het ons dan weten.

Wanneer wordt de ticketopbrengst van mijn evenement(en) overgeboekt?

De uitbetaling van de ticketopbrengst vindt iedere 14e van de nieuwe maand plaats. Iedere maand krijg jij een overzicht van het totaal aantal verkochte tickets en kun je indien gewenst een factuur downloaden.

Is het mogelijk om Early-bird tickets te verkopen?

Ja, het is mogelijk om via GO-tickets Early-bird tickets te verkopen. Via GO-tickets kun je meerdere ticketsoorten aanmaken, waaronder een Early-bird ticket. Deze kan in prijs verschillen van de andere tickets. Tevens kun je aangeven hoeveel Early-bird tickets er beschikbaar zijn. Zodra de Early-bird tickets zijn uitverkocht kunnen de bezoekers van het evenement de regulieren kaarten kopen.

Fysieke voorverkoop van tickets; is dit mogelijk met GO-tickets?

Ja, naast de online verkoop van tickets is het ook mogelijk om voorverkoopkaarten te verkopen via GO-tickets. Je kunt via het GO-tickets dashboard handmatig tickets aanmaken en deze vervolgens printen. Deze handmatig aangemaakte tickets zijn net als reguliere tickets voorzien van een unieke code welke éénmalig gescand kan worden en dus toegang geeft tot het evenement. Deze tickets kun je dus prima op de fysieke voorverkoopadressen achterlaten en aanbieden aan bezoekers van je evenement. De offline verkoop van je tickets is dus naadloos geïntegreerd naast de online verkoop van je tickets.

Hoe ziet een ticket van GO-tickets eruit?

Ben je benieuwd hoe een ticket van GO-tickets eruit ziet? Je kunt het ticket indelen zoals je zelf wilt.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn tickets online kan verkopen?

Nadat jouw gegevens zijn gekoppeld aan jouw GO-tickets account, kan je binnen 5 minuten online tickets gaan verkopen.

Ik wil de achtergrond van mijn Ticketshop veranderen. Kan dat?

Ja, je kunt de achtergrond van je ticketshop veranderen in een kleur naar wens.

BD56E853500ABDD195D0BA8AB85FBEF4?bgcolor=000000

In een stukje uit de Iframe-code van de ticketshop, zoals hierboven, is getoond zie je achteraan de code een optie staan: “?bgcolor=000000”. Hiermee kan de achtergrondkleur van jouw ticketshop worden aangepast. Het betreft hier een hexadecimale kleurcode. Deze kan worden aangepast in een kleur naar wens.

Waar kan ik de gratis GO-tickets scanner app vinden?

Je kunt de gratis GO-tickets scanner app vinden in de Playstore van Google. De GO-tickets scanner app is alleen te installeren op de Android toestellen. Tevens is het een vereiste dat het toestel waarop je de app geïnstalleerd hebt, voorzien is van een camera.

Kun je de app niet vinden? Probeer eens te zoeken op: “GO-ticketscanner”. Heb je de app hierna nog niet gevonden? Neem dan contact met ons op.

Ik heb een ticket gekocht via GO-tickets

Ik heb betaald, maar geen tickets ontvangen. Wat nu?

Wacht maximaal 1 uur op je tickets. Heb je na een uur nog geen e-mail ontvangen met de door jou bestelde tickets? Check dan eerst de spamfolder van je mailbox. Als de tickets niet in de spamfolder zitten, neem dan contact op met info@go-tickets.nl.

Stuur ons een e-mail met het verzoek de tickets opnieuw toe te sturen. Vermeld hierbij de door jou opgegeven persoonsgegevens van je bestelling met eventueel een screenshot van de bankafschrijving. Wij controleren de persoonsgegevens en checken of er daadwerkelijk is betaald. Als dit allemaal in orde is, dan sturen wij jou opnieuw de bestelde tickets toe.

Ik kan mijn gedownloade ticket niet bekijken of openen, wat moet ik doen?

Je ontvangt onze tickets altijd in de bijlage van de e-mail als PDF. Om deze te bekijken heb je het programma Adobe Reader nodig. Dit programma kun je gratis downloaden via de link http://get.adobe.com/nl/reader/. Het downloaden en installeren van dit programma spreekt voor zich en duurt enkele minuten.

Het kan voorkomen dat je de link in een e-mail niet direct mag openen vanuit jouw mailbox. In dit geval raden we je aan de volgende stappen te volgen:

  1. Klik met de rechter muisknopop de downloadlink in de mail.
  2. Afhankelijk van het programma of de website die jij gebruikt, verschijnt er een klein menu.
  3. In dit menu zoek je de optie om de hyperlink of het linkadres te kopiëren. Ga vervolgens naar je internetbrowser en plak de link, die je zojuist gekopieerd hebt, in de adresbalk.
  4. Druk op enter en je ticket wordt gedownload.

Hoe snel wordt mijn e-mail naar info@go-tickets.nl beantwoord?

GO-tickets is dagelijks telefonisch en via de mail bereikbaar van 9:00 tot 23:00u. Wij proberen de responsetijd zo laag mogelijk te houden. Zo streven wij ernaar om binnen maximaal twee uur te reageren.

Er zijn geen tickets meer te bestellen voor een evenement. Hoe kan dat?

Dit kan betekenen dat het evenement al uitverkocht is (en er dus geen kaarten meer verkocht kunnen worden) of dat het evenement al geweest is. Wanneer je zeker weet dat er nog tickets beschikbaar zijn, adviseren wij je om contact op te nemen met de organisatie van het evenement.

Ik heb een ticket gekocht maar kan zelf niet naar het evenement gaan. Kan ik mijn ticket aan een ander geven?

Het is mogelijk om jouw ticket aan iemand anders te geven. Een ticket is niet persoonsgebonden en kan dus overgedragen worden aan een ander. Let er wel op dat elk ticket een unieke code bevat die maar één keer gescand kan worden.

Mijn ticket is gestolen of kwijtgeraakt. Wat kan ik nu doen?

Als koper ben jij verantwoordelijk voor de gekochte tickets. Wanneer je jouw ticket al hebt uitgeprint en deze vervolgens gestolen is, adviseren wij je om zo vroeg mogelijk bij het betreffende evenement aanwezig te zijn. Vergeet niet om jouw ticket opnieuw uit te printen zodat deze aan de deur gescand kan worden. Op deze manier is de kans kleiner dat iemand anders, met jouw ticket en unieke code, binnen kan komen. Doordat een ticket maar één keer gescand kan worden verklein jij op deze manier het risico dat jij tweede bent.

Ben je jouw tickets kwijtgeraakt? In dat geval adviseren wij jou om hetzelfde ticket nog een keer uit te printen.

Het evenement is afgelast. Wat gebeurt er nu?

Je ontvangt binnen enkele dagen een bericht van de organisatie van het evenement. Zij informeren je over de te volgen procedure.