Bekijk de handleiding van GO-tickets voor een overzicht van alle mogelijkheden en functionaliteiten. Zo haal je het maximale uit jouw ticketshop en organiseer je eenvoudig professionele evenementen.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Adres
Straat + huisnummer
Postcode
Plaats
Mochten wij ooit iets opsturen, dan wordt dit naar dit adres gestuurd.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Contactgegevens
Telefoon
Vragen van ticketkopers worden doorgestuurd naar deze gegevens.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Rekeninginformatie
Rekeningnummer (IBAN)
Rekeninghouder
Wil je het rekeningnummer wijzigen? Klik op Bankrekening wijzigen en controleer altijd of het juiste nummer is opgeslagen.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Zakelijke gegevens
KvK-nummer
BTW-nummer
Standaard btw-tarief
Klantfactuurnr. formaat
Wil je de factuurmodule activeren voor zakelijke klanten? Mail ons de gegevens en wij zetten dit aan. Ticketkopers krijgen dan bij hun orderbevestiging een link naar de factuur.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Uitbetaalfrequentie
Maandelijks (standaard, uitbetaling op de 15e)
Wekelijks (uitbetaling elke maandag, kosteloos mogelijk)
Geef je voorkeur door en wij passen dit aan.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Geboortedatum
Postcode – Als deze aanstaat, kun je zien waar jouw ticketkoper vandaan komt.
Telefoonnummer
Geslacht
Deze velden staan standaard uitgeschakeld, omdat ticketkopers sneller online tickets bestellen wanneer ze minder hoeven in te vullen. Wil je één van bovenstaande velden activeren? Geef dit dan aan ons door. Let op: het veld wordt dan verplicht voor de ticketkoper.
De standaard betaalmogelijkheid is iDEAL, hier zijn geen extra kosten aan verbonden.
Heb je ook ticketkopers uit het buitenland? Dan kun je bij ons kiezen voor buitenlandse betaalmogelijkheden. Wij kunnen de volgende betaalmethodes activeren:
Bancontact - geen extra kosten
Creditcard
Trustly
PayPal
Bij sommige betaalmethodes zijn extra kosten van toepassing. Deze worden altijd doorberekend aan de ticketkoper, meestal een percentage van de ticketprijs.
Wil je gebruik maken van één of meerdere extra betaalmethodes? Neem dan contact met ons op en wij zetten het voor je klaar.
Maak je bijvoorbeeld gebruik van munten, parkeerkaarten of andere extra’s? Dan zorgen sub-tickets voor een mooie toegevoegde waarde in je ticketshop. Met sub-tickets kun je een ticketsoort koppelen aan een ander ticketsoort.
Stel je voor dat je alleen een parkeerkaart mag kopen als je ook een entreeticket koopt.
Dit koppel je eenvoudig via de sub-tickets functie in GO-tickets.
In de ticketshop verschijnt dan het hoofd-ticket (bijv. entree) en daaronder de sub-ticket (bijv. parkeerkaart).
In onderstaande afbeelding zie je bijvoorbeeld 1 entreeticket aangevinkt en daaronder de sub-ticket parkeerkaart.
Op deze manier kun je extra producten of diensten aan tickets koppelen, waardoor jouw ticketshop overzichtelijk en gebruiksvriendelijk blijft.
Ja! Wij werken samen met PartyPay.nl, een innovatieve en efficiënte betaaloplossing speciaal ontwikkeld voor festivals en concerten. PartyPay kan eenvoudig per evenement geactiveerd worden, zodat het flexibel inzetbaar is voor jouw specifieke behoeften.
Voordelen van PartyPay:
Snelle en soepele betalingen – versnelt de afhandeling bij bars, foodtrucks en andere verkooplocaties, waardoor wachtrijen verminderen.
Volledig contactloos – veilig, hygiënisch en afgestemd op de voorkeuren van moderne bezoekers.
Inzicht in transacties – real-time rapportages geven direct zicht op omzet en trends tijdens het evenement.
Minder cashmanagement – minder contant geld betekent een veiligere werkomgeving en minder administratie achteraf.
Gebruiksvriendelijk voor bezoekers – eenvoudig te gebruiken, wat bijdraagt aan een positieve ervaring.
Door deze voordelen biedt PartyPay een moderne oplossing die jouw evenement efficiënter maakt en een betere ervaring biedt aan bezoekers.
Neem contact met ons op voor meer informatie of om PartyPay voor jouw volgende evenement te activeren!
Kan BCC mail ontvangen van iedere bestelling?
Ja! Je kunt ervoor kiezen om een BCC-mail te ontvangen van ieder geplaatste bestelling voor jouw evenement. Zo blijf je altijd op de hoogte van de ticketverkoop.
Dit zijn de kosten voor een online gekocht ticket. De kosten voor iDEAL zijn hierbij inbegrepen.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Dit zijn de kosten voor een handmatig aangemaakt ticket.
Een handmatig ticket is een ticket dat jij als beheerder hebt aangemaakt in het dashboard of in de online shop, bijvoorbeeld door de betaling over te slaan.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Dit zijn de kosten voor een gratis ticket.
Een gratis ticket is een ticket waar geen betaling aan gekoppeld is, bijvoorbeeld een ticket met een prijs van €0,00 of een ticket dat volledig via een kortingscode is gekocht.
Meer informatie over onze tarieven vind je op de tarievenpagina
Je ziet hier de naam, het e-mailadres en de rol van de bestaande gebruikers. Wil je iemand als nieuwe gebruiker toevoegen? Geef dit dan aan ons door. Wij zorgen ervoor dat de nieuwe gebruiker een activatielink ontvangt.
Het ✔-symbool geeft aan wie de hoofdgebruiker en contactpersoon in het systeem is.
Rollen:
Beheerder – heeft toegang tot alle opties in het dashboard.
Ticketinspecteur – heeft alleen toegang om de evenementen in te zien en om de QR-codes voor het scannen te gebruiken.
Hier zie je al jouw aankomende evenementen en hoeveel tickets er voor elk evenement zijn verkocht.
Symbolen achter je evenement:
Details
Bewerken
Verkochte tickets beheren
Kaart bekijken alleen zichtbaar als de optie postcode verplicht aanstaat;
Deactiveren
Hier zie je al jouw evenementen die momenteel in de verkoop zijn, inclusief het aantal verkochte tickets per evenement.
Symbolen achter je evenement:
Details
Bewerken
Verkochte tickets beheren
Kaart bekijken - alleen zichtbaar als de optie postcode verplicht aanstaat;
Deactiveren
Hier zie je al jouw evenementen die in de toekomst in de verkoop gaan, inclusief het aantal verkochte tickets per evenement.
Symbolen achter je evenement:
Details
Bewerken
Verkochte tickets beheren
Kaart bekijken - alleen zichtbaar als de optie postcode verplicht aanstaat;
Deactiveren
Hier zie je alle evenementen die ooit zijn aangemaakt maar al zijn afgelopen.
Symbolen achter je evenement:
Details
Bewerken
Verkochte tickets beheren
Kaart bekijken - alleen zichtbaar als de optie postcode verplicht aanstaat;
Activeren
Naam evenement
Vul hier de naam van je evenement in. Deze wordt zichtbaar in de ticketshop en op het ticket zelf.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Evenement afbeelding
Dit is de afbeelding die de ticketkoper ziet in de ticketshop
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Beschrijving in shop
Geef hier een korte omschrijving van je evenement.
Deze tekst is zichtbaar in de ticketshop, maar niet op het ticket zelf.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
1. Beschrijving op ticket
Voer hier een korte omschrijving in die op het ticket leesbaar is.
2. Locatie
Vul hier de locatie van het evenement in; deze wordt zichtbaar op het ticket.
Postcode
Vul hier de postcode in; deze is niet zichtbaar op het ticket.
3. Startdatum en -tijd evenement
Geef aan op welke datum en vanaf hoe laat het evenement start.
Deze informatie verschijnt op het ticket, tenzij dit uitgevinkt is bij de ticketopmaak.
4. Einddatum en -tijd evenement
Geef aan op welke datum en tot hoe laat het evenement duurt.
Deze informatie verschijnt op het ticket, tenzij dit uitgevinkt is bij de ticketopmaak.
Voorbeeldticket
Onderstaand voorbeeld toont waar de bovenstaande informatie zichtbaar is op het ticket:
Naam evenement
Beschrijving op ticket
Locatie
Startdatum en -tijd
Einddatum en -tijd
Telefoonnummer ticketshop
Voer hier een telefoonnummer in; dit wordt zichtbaar in de ticketshop.
E-mailadres ticketshop
Voer hier een e-mailadres in; dit word zichtbaar in de ticketshop.
Website ticketshop
Voer hier een website-link in; deze wordt zichtbaar in de ticketshop.
Locatie ticketshop
Vink deze optie aan om een Google Maps-kaart van de locatie zichtbaar te maken in de ticketshop.
Knoppen Sociale media tonen
Deze optie staat standaard aan.
Wil je dat je evenement niet gedeeld wordt, bijvoorbeeld omdat het alleen voor genodigden is bedoeld?
Vink deze optie dan uit. De social media-knoppen in de ticketshop zullen dan niet meer zichtbaar zijn.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Informatie URL
Vul hier de URL in waar je de ticketkoper naartoe wilt verwijzen voor meer informatie over het evenement.
Denk aan je website of een social media-pagina.
Deze URL wordt zichtbaar op het ticket en in de orderbevestiging die de ticketkoper per e-mail ontvangt.
Voorbeelden:
Vul hier de URL in waar je de ticketkoper naartoe wilt leiden nadat een ticket is gekocht.
Dit kan bijvoorbeeld je website of een social media-pagina zijn.
Voorbeelden:
Wanneer de ticketkoper op ‘Afronden’ klikt, wordt hij/zij naar de ingestelde aankoopvoltooid URL geleid.
Dit kan bijvoorbeeld je website of een social media-pagina zijn, afhankelijk van wat je hebt ingevuld bij de aankoopvoltooid URL.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Ticketsoort uitverkocht tekst
Als een ticketsoort uitverkocht is, kun je hier de tekst invoeren die je wilt laten zien in de ticketshop.
Laat je het veld leeg, dan verschijnt standaard: “Niet beschikbaar”.
Startdatum en -tijd ticketverkoop
Geef hier aan op welke datum en tijd de kaartverkoop begint.
Staat de startdatum in de toekomst, dan ziet de ticketkoper de tekst: “Helaas kunt u momenteel geen ticket bestellen”.
Staat de datum en tijd in het verleden, dan kunnen tickets direct verkocht worden.
Einddatum en -tijd ticketverkoop
Geef hier aan tot welke datum en tijd de kaartverkoop loopt.
Wanneer de ingevoerde datum en tijd is bereikt, wordt de ticketshop gesloten en verschijnt de tekst: “Helaas kunt u momenteel geen tickets bestellen”.
Administratiekosten inbegrepen in de prijs
Nee, vermeld apart
Kies deze optie als je de administratiekosten wilt doorberekenen naar de ticketkoper.
Voorbeeld: als een ticket €10,- kost, betaalt de ticketkoper €11,21 per ticket inclusief administratiekosten.
In het overzichtsscherm van de ticketkoper zal dit duidelijk zichtbaar zijn.
Ja, tel bij de ticketprijs op
Kies deze optie als je wilt dat de ticketkoper niets merkt van de administratiekosten.
Voorbeeld: een ticket kost €10,- en je wilt dat de ticketkoper exact €10,- betaalt.
Bij de ticketsoorten voer je dan de ticketprijs minus de servicekosten in.
In dit voorbeeld: voer €8,79 in, zodat de ticketkoper uiteindelijk €10,- betaalt.
In het overzichtsscherm van de ticketkoper wordt de prijs zoals gewenst weergegeven.
Ticket op naam:
Vink deze optie aan als je wilt dat de ticketkoper per persoon zijn gegevens invult.
Koop iemand een ticket voor iemand anders? Dan moeten de gegevens van de tweede persoon ook ingevuld worden.
Je kunt instellen of je ook het e-mailadres per persoon en eventuele extra vragen wilt opvragen.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Verberg evenement in overzichtsscherm
Als je gebruikmaakt van het evenementenoverzicht, worden hier alle aangemaakte evenementen weergegeven.
Wil je dat een evenement niet in dit overzicht verschijnt? Vink dan “Ja” aan. Alleen bezoekers die de verkoop-URL van jouw evenement hebben, kunnen dan tickets kopen.
Evenementenoverzicht
Het evenementenoverzicht is een link waarin alle actieve evenementen staan.
Je vindt de link door in het dashboard bovenin te klikken op Dashboard.
Aan de rechterzijde bij Mogelijke acties klik je op Bekijk evenementenoverzicht.
Door de link uit de zoekbalk te kopiëren, heb je de verkoop-URL die je kunt plaatsen op je website of social media-kanalen.
Voorbeeld: hieronder zie je een voorbeeld van het evenementenoverzicht.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Toegangslijst
Gebruik de toegangslijst-module als je een besloten evenement hebt of bepaalde bezoekers voorrang wilt geven bij de kaartverkoop.
Je kunt een lijst met codes (bijvoorbeeld lid- of plaatsnummers) uploaden via een CSV-bestand.
De ticketkoper moet eerst de code invoeren voordat hij een ticketsoort kan selecteren.
Zo voorkom je dat onbevoegde personen tickets kopen voor jouw evenement.
Elke code kan slechts 1 keer gebruikt worden.
Voorbeeld: hieronder zie je hoe dit eruitziet in de ticketshop.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Toon organisatienaam-veld
Vink deze optie aan als je een zakelijk evenement organiseert en wilt dat de ticketkoper zijn organisatienaam vermeldt.
Het veld wordt verplicht, zodat de ticketkoper zijn organisatienaam moet invoeren.
Ticketswap activeren voor dit evenement
Deze functie is beschikbaar als je bij ons Ticketswap hebt aangevraagd.
Vink de optie aan om Ticketswap te activeren voor jouw evenement.
Bezoekers kunnen op deze manier veilig hun ticket online doorverkopen.
Zodra een ticket is verkocht via Ticketswap, ontstaat er een nieuwe QR-code en wordt de oude ongeldig.
In het systeem kun je zien welke tickets zijn geswapt.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Gebruik maken van sub-tickets?
Deze functie is beschikbaar als je bij ons hebt aangevraagd om sub-tickets te gebruiken.
Wil je gebruikmaken van sub-tickets? Vink deze optie dan aan.
Wat is een sub-ticket?
Sub-tickets zijn ideaal bij munten tickets of parkeerkaarten; ze vormen een toegevoegde waarde in de ticketshop.
Je kunt een ticketsoort koppelen aan een andere ticketsoort.
Voorbeeld: een parkeerkaart mag alleen gekocht worden als er ook een entreeticket is gekocht. Dit stel je eenvoudig in bij de instellingen.
Voorbeeld weergave:
In de ticketshop zie je eerst alleen het entreeticket.
Zodra iemand dit ticket selecteert, verschijnt de sub-ticket (bijvoorbeeld de parkeerkaart) automatisch.
In onderstaande afbeelding zie je dus aangevinkt 1 entree ticket en daaronder de sub-ticket parkeerkaart.
Let op:
Deze optie staat standaard niet in het dashboard.
Neem contact met ons op als je hier gebruik van wilt maken.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Gebruik maken van vervolgvragen?
Met deze functie kun je vervolgvragen aanmaken.
Stel deze in onder het tabblad Extra vragen.
Activeer de optie als je er gebruik van wilt maken.
Zie het kopje Extra vragen voor meer uitleg.
Ticketsoorten koppelen
Met deze functie kun je tickettypen in een groep aan elkaar koppelen.
Bijvoorbeeld: Ticket A en Ticket B zijn gekoppeld; de koper kan dan maar één van de twee kiezen, niet beide.
Gegevens controleren
Vink deze optie aan om vlak voor het betalen een overzicht te tonen, waarin de ticketkoper zijn ingevoerde gegevens kan controleren.
De volgende gegevensvelden kunnen op aanvraag voor je worden geactiveerd:
Geboortedatum
Geslacht
Postcode
Telefoonnummer
Maximaal aantal tickets per bestelling
Deze functie is beschikbaar als je bij ons hebt aangevraagd hiervan gebruik te maken.
Voorbeeld: als je 4 invult, kunnen er maximaal 4 tickets per bestelling worden gekocht.
E-mailadres mag max. 1 keer gebruikt worden
Vink deze optie aan als je wilt dat bezoekers maar één keer tickets kunnen bestellen met hetzelfde e-mailadres.
Het is dan niet mogelijk om een tweede bestelling te plaatsen met hetzelfde e-mailadres.
Specifiek e-mailadres
Voer hier een specifiek type e-mailadres in dat gebruikt mag worden voor bestellingen.
Vul alleen het gedeelte na de @ in, bijvoorbeeld gmail.com.
Handig voor bijvoorbeeld school- of werkmailadressen.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Socials & Google Tag Manager
Google Tag Manager Container ID
Met Google Tag Manager kun je bijvoorbeeld Google Analytics of de Facebook-pixel toevoegen aan je ticketshop.
Vul hier je Container ID in om deze integraties te activeren.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Mag dit evenement gebruikt worden voor onze media?
Vink deze optie aan als GO-tickets jouw evenement mag promoten op de website en onze social media kanalen.
Het kan ook zijn dat iemand van GO-tickets contact opneemt voor een blog, interview of ander promotioneel item.
Meerdere data tonen in shop
Vink deze optie aan als je evenement meerdere dagen duurt.
Na het aanvinken kun je in de volgende stap de tijden per dag instellen, zodat bezoekers per datum hun tickets kunnen kiezen.
Dit ziet er als volgt uit in shop:
Belangrijke informatie!!
Bij het aanmaken van een ticketsoort is het belangrijk om op de roze knop “Ticketsoort opslaan” te klikken.
Heb je een wijziging gedaan in een ticketsoort? Klik dan eerst opnieuw op “Ticketsoort opslaan” voordat je doorgaat naar de volgende stap.
Pas na het opslaan van alle ticketsoorten kun je verder tot het evenement volledig is opgeslagen.
Naam ticketsoort
Geef de ticketsoort een eigen naam.
Deze naam verschijnt later in de ticketshop voor de ticketkoper.
Voorbeeld: zie onderstaande weergave in de ticketshop.
Beschrijving in shop
Geef per ticketsoort een korte beschrijving van wat deze ticketsoort precies inhoudt.
Deze beschrijving wordt zichtbaar in de ticketshop voor de ticketkoper.
Voorbeeld: zie onderstaande weergave in de ticketshop.
Je kunt kiezen of de beschrijving van het ticket direct zichtbaar is in de shop,
of dat deze pas verschijnt nadat de bezoeker op het pijltje naast de naam van het ticketsoort klikt.
Beschrijving op ticket
Per ticketsoort kun je een eigen omschrijving maken die op het specifieke ticket verschijnt.
Voorbeeld: bij VIP-tickets kun je aangeven wat een VIP-ticket precies inhoudt.
Let op: als je dit veld leeg laat, wordt de evenementenbeschrijving gebruikt die is ingevoerd bij Basisgegevens.
Prijs
Vul hier de prijs van de ticketsoort in.
Heb je bij Administratiekosten inbegrepen in prijs gekozen voor “Nee, vermeld apart”,
vul dan hier het bedrag in dat de ticketkoper moet betalen.
De administratiekosten worden dan bovenop de ticketprijs gerekend.
Voorbeeld: zie onderstaande weergave.
Heb je bij Administratiekosten inbegrepen in prijs gekozen voor “Ja, tel bij ticketprijs op”,
vul dan hier het bedrag minus de servicekosten in.
Op deze manier ziet de ticketkoper niets van de administratiekosten en betaalt hij precies de gewenste prijs.
Voorbeeld: zie onderstaande weergave.
Aantal beschikbare tickets
Geef hier aan hoeveel tickets in totaal verkocht kunnen worden.
Zodra dit aantal is bereikt, wordt het ticketsoort lichtgrijs en kan het niet meer verkocht worden.
Indien je bij Basisgegevens een tekst hebt ingevuld voor uitverkochte tickets, zal deze hier verschijnen.
Max. aantal tickets per bestelling
Standaard staat dit op max. 10 tickets per bestelling.
Je kunt dit verlagen zodat bezoekers niet meer dan een bepaald aantal tickets per bestelling kunnen kopen.
Min. aantal tickets per bestelling
Stel dit in op 1 als een ticketsoort verplicht gekocht moet worden.
De ticketkoper kan dit ticket in de shop niet op 0 zetten.
Waarschuwing aan bezoekers vanaf
Vul hier een getal in om bezoekers te waarschuwen bij bijna uitverkochte tickets.
Voorbeeld: bij 100 tickets, vul je 10 in.
De ticketshop toont dan een waarschuwing dat er nog 10 of minder tickets beschikbaar zijn (zie afbeelding hieronder).
Heeft het ticket een afwijkende header?
Je kunt een algemene header toevoegen, maar ook per ticketsoort een eigen header instellen.
Zo zie je bij het scannen direct om welk ticketsoort het gaat.
Voorbeeld: zie de afbeelding hieronder waar de header op het ticket verschijnt.
Startdatum en einddatum-tijd ticketsoort
Wil je dat een ticketsoort vanaf een bepaalde datum/tijd zichtbaar of onzichtbaar wordt in de shop?
Stel dit eenvoudig hier in.
Je kunt ook een tekst toevoegen die verschijnt als een ticketsoort verlopen is.
Laat je dit veld leeg, dan staat er automatisch “Niet beschikbaar” in de shop.
Ticketsoort verbergen in shop
Wil je een ticketsoort niet zichtbaar maken in de onlineshop?
Klik op het oogje rechts bij de ticketsoort. Er verschijnt een streep doorheen.
Dit wordt vaak gebruikt voor bijvoorbeeld handmatige sponsorkaarten of vrijkaarten.
Volgorde in ticketsoorten overzicht
Heb je meerdere ticketsoorten aangemaakt?
Je kunt deze slepen om de volgorde in de shop te bepalen.
Houd je muis op de ticketsoort en sleep naar boven of naar beneden om te rangschikken.
Zoals eerder beschreven, is bovenstaande button erg belangrijk.
Heb je een ticketsoort aangemaakt of aangepast? Klik dan altijd op “Ticketsoort opslaan”.
Pas nadat je dit hebt gedaan, kun je doorgaan naar Volgende stap.
Let op: het systeem onthoudt anders geen wijzigingen, waardoor je niet verder kunt of aanpassingen verloren gaan.
Bestaande ticketsoort toevoegen
Je kunt hier een eerder aangemaakte ticketsoort aanvinken om deze toe te voegen aan het evenement.
Je kunt hier een eerder gemaakte ticketsoort aanvinken en de bestaande ticketsoort toevoegen.
Aantal uren scanbaar na begintijd evenement
Geef hier aan hoeveel uur de ticketsoort scanbaar is tijdens het evenement.
Gratis tickets
Is de ticketprijs €0,00?
Vul hier een vervangende tekst in die in de shop wordt weergegeven in plaats van €0,00.
Voorbeeld: zie onderstaande weergave in de ticketshop.
Hoeveel codes wil je toevoegen?
Eén code: bij weinig codes kun je deze handmatig invoeren.
Meerdere codes: bij veel codes kun je een lijst uploaden als txt-bestand, één code per regel.
Code
Dit is de naam/code die de ticketkoper moet invoeren.
Let op: de code is hoofdlettergevoelig.
Voorbeeld: TestGO1, TestGO2
Korting
Kies uit: bedrag korting of percentage korting.
Voorbeeld: 20% korting
Van toepassing op
Duurste gekochte ticket
Bij deze optie krijgt de ticketkoper korting op het duurst gekochte ticket in de bestelling.
Voorbeeld: bestel je 2 tickets, dan ontvangt de ticketkoper 20% korting op 1 ticket wanneer de kortingscode TestGO1 wordt gebruikt.
Zie voorbeeld hieronder voor de weergave in de ticketshop.
Betaalde ticketsoort
Kies deze optie als je wilt dat de korting alleen van toepassing is op een specifiek ticketsoort.
Voorbeeld: bestel je 2 tickets van dit ticketsoort, dan krijgt de ticketkoper 20% korting op beide tickets met de kortingscode TestGO2.
Zie voorbeeld hieronder voor de weergave in de ticketshop.
Maximaal aantal keer te gebruiken
Geef hier aan hoe vaak een kortingscode gebruikt kan worden: één keer of meerdere keren.
Laat dit veld leeg als er geen maximum geldt.
Tip: heb je de kortingscode aangemaakt? Klik dan op de button hieronder om deze op te slaan.
Nadat je de kortingscode(s) hebt aangemaakt en opgeslagen, zie je in het overzicht hieronder wanneer de code(s) is/zijn toegevoegd.
Ticketopmaak
Heeft het ticket een header?
Klik op Ja om een header toe te voegen.
Deze header verschijnt op alle e-tickets, tenzij je bij een specifieke ticketsoort een eigen header hebt ingesteld.
Ticket header afbeelding
Voeg een afbeelding toe om je e-ticket meer in eigen stijl te maken.
Afmeting: 900 x 240 px
Heeft het ticket sponsors?
Klik op Ja als je sponsoren wilt toevoegen aan je e-ticket.
Je kunt dan een sponsorafbeelding uploaden.
Afmeting: 794 x 100 px
Sponsors afbeelding
Wil je meerdere sponsoren toevoegen? Maak dan één balk aan in de juiste afmeting en voeg hier alle sponsorafbeeldingen in.
Let op dat de afbeelding het juiste formaat heeft: 794 x 100 px
Zie hieronder hoe de e-ticket eruitziet met header en sponsoren.
Evenement start- en einddatum tonen?
Wil je dat de start- en einddatum van het evenement niet op het ticket verschijnen?
Vink deze optie uit om de datums te verbergen.
Soort
Je kunt hier 2 opties kiezen:
Vrije invoer – de ticketkoper mag zelf een antwoord typen.
Dropdown – de antwoorden zijn vooraf ingevoerd; de ticketkoper hoeft alleen een optie aan te klikken.
Vraag
Vul hier de vraag in die je aan de ticketkoper wilt stellen.
Antwoord vereist?
Ja – de vraag is verplicht om te beantwoorden.
Nee – de vraag is niet verplicht.
Extra vragen
Extra vraag weergeven op ticket
Vervolgvraag instellen
Indien je bij Basisgegevens hebt aangegeven gebruik te willen maken van vervolgvragen, kun je deze hier instellen.
Werkwijze:
Voer eerst de extra vraag in die aan alle bezoekers wordt gesteld.
Voer daarna de vervolgvraag in.
Klik bij beiden op Vraag opslaan.
Voorbeeld: zie onderstaande weergave van het resultaat.
Vervolgvraag instellen
Selecteer bij Vraag: de vraag waarop je de vervolgvraag wilt instellen.
Selecteer bij Antwoord: het antwoord dat gegeven moet worden voordat de vervolgvraag zichtbaar wordt.
Selecteer bij Vervolgvraag: welke vraag je wilt uitvragen na het geselecteerde antwoord.
Klik op Vraag opslaan om de vervolgvraag te activeren.
Goed om te weten:
Vervolgvragen kunnen alleen bij een Dropdown worden ingesteld, niet bij Vrije invoer.
Informatie evenement
Op deze pagina kun je alle ingevoerde gegevens nog eens controleren.
Zodra je onderin op Evenement opslaan klikt, wordt je evenement toegevoegd aan het dashboard.
Geen zorgen als iets nog niet correct staat: je kunt dit later gewoon weer aanpassen.
Na het klikken op Evenement opslaan ga je automatisch door naar de volgende pagina.
Je evenement is nu opgeslagen en klaar voor kaartverkoop.
De verkoop-URL kun je kopiëren en plaatsen op je website of social media kanalen.
Om de ticketshop zelf te bekijken, klik op Ga naar ticketverkoop.
Verkochte tickets voor evenementen
Op deze pagina zie je een overzicht van alle verkochte tickets voor je evenement.
In de afbeelding hieronder kun je zien welke informatie hier beschikbaar is, zoals ticketkopers, aantallen en details van de bestellingen.
Als de geboortedatum en geslacht wordt uitgevraagd kun je dit mooi weerzien in onderstaande cirkeldiagram.
Handmatig verkochte tickets toevoegen
Evenement
Ticketsoort
Aantal tickets
Tickets bundelen?
Tickets versturen?
Voornaam
Vul de voornaam in van de persoon voor wie het ticket is.
Voor sponsortickets kun je hier bijvoorbeeld de bedrijfsnaam invullen.
Achternaam
Vul de achternaam in van de ticketkoper.
Voor sponsortickets kun je hier bijvoorbeeld het type ticket invullen (VIP ticket, vrijkaart, sponsor ticket).
E-mailadres
Vul het e-mailadres in waarvoor het handmatige ticket is.
Nadat je de tickets hebt toegevoegd, verschijnt een scherm met de melding: Handmatige ticket(s) toegevoegd.
Op dit scherm vind je ook de button om door te gaan of verdere acties te ondernemen.
Klik op de button om een ZIP-bestand van de aangemaakte tickets te downloaden.
Je kunt dit bestand doorgeven aan de drukker, zodat de codes op hardcopy tickets gedrukt kunnen worden.
Zie afbeelding hieronder voor een voorbeeld van hoe deze pagina eruitziet.
BELANGRIJK: Tickets verzenden of bundelen
Ben je vergeten of wil je zelf handmatige tickets verzenden of bundelen, volg dan deze stappen:
Individuele tickets verzenden
Klik op je evenement in het dashboard.
Klik aan de rechterzijde bij Mogelijke acties op Verkochte tickets.
Scrol naar beneden; bovenin staan de laatst bestelde/aangemaakte tickets (handmatige tickets herken je aan het handje ervoor).
Klik aan de rechterzijde van het ticket op het envelop-icoon.
Controleer of pas indien nodig het e-mailadres, en klik op Ja, versturen.
Kleuren envelopje:
Roze: ticket wordt verstuurd
Groen: ticket is verstuurd
Meerdere tickets bundelen en versturen
Klik op je evenement in het dashboard.
Klik bij Mogelijke acties op Verkochte tickets.
Scrol naar beneden; bovenin staan de laatst bestelde/aangemaakte tickets (handmatige tickets herken je aan het handje).
Vink de vierkantjes aan van de tickets die je wilt bundelen.
Klik op Tickets printen.
Kies in plaats van printen voor Tickets opslaan als PDF.
Je kunt nu dit PDF-bestand via je eigen mail versturen naar de ticketkopers
Wil je graag wekelijkse uitbetaling ontvangen?
Stuur een e-mail naar info@go-tickets.nl of bel ons op 026-3119029
Wij passen dit kosteloos voor je aan.
Als beheerder kun je testtickets aanmaken door in de ticketshop de betaling over te slaan.
Download onze gratis app voor iOS of Android om de tickets te scannen.
Heb je alles getest? Stuur ons een e-mail zodat wij de testtickets kunnen verwijderen.
Let op: anders worden deze tickets als aangemaakt verkocht gezien en worden hier kosten voor gerekend.
Bij GO-tickets kun je kosteloos kiezen uit de volgende uitbetalingsfrequenties:
Wekelijkse uitbetaling
Alle verkopen van de afgelopen week worden de maandag erop uitbetaald.
Bij facturatie kun je wekelijks de factuur downloaden.
Maandelijkse uitbetaling
Alle verkopen van de afgelopen maand worden de maand erop rond de 15e uitbetaald.
Bij facturatie kun je maandelijks de factuur van de afgesloten maand downloaden.
Ga in het dashboard naar Evenementen.
Klik op de naam van het evenement dat je wilt aanpassen.
Aan de rechterzijde zie je Mogelijke acties.
Bewerken
Capaciteiten beheren
Gebruik deze optie als je een maximale capaciteit hebt op locatie.
Je kunt hiermee meerdere ticketsoorten koppelen, zodat de totale verkoop niet hoger is dan het ingestelde maximum.
Zie het voorbeeld hieronder voor hoe dit eruitziet.
Vink aan welke ticketsoorten je aan elkaar wilt koppelen.
Vul bij Max. aantal beschikbare tickets in hoeveel tickets totaal van deze gekoppelde ticketsoorten verkocht mogen worden.
Klik op Opslaan.
De capaciteit voor deze ticketsoorten is nu samen ingesteld, bijvoorbeeld maximaal 100 tickets.
Tijdvakken beheren
Stel eerst in wat het gedrag van de kalender moet zijn.
Met tijdvakken bepaal je:
Welke ticketsoort geldig is op een specifieke dag.
Welke tijd het ticket geldig is binnen het aangemaakte tijdvak.
In dit scherm kun je de periode aangeven waarin een ticketsoort in de kalender beschikbaar is.
Stel alle tijdvakken in per ticketsoort.
Geef aan hoeveel tickets beschikbaar zijn per tijdvak.
Na het opslaan zie je een bevestiging dat de tijdvakken succesvol zijn toegevoegd.
Fout gemaakt? Klik op het prullenbak-icoon om een tijdslot te verwijderen.
Meerdere tijdvakken verwijderen:
Vink aan: Ja, ik wil toekomstige tijdvakken met dezelfde ticketsoort(en) én start- en eindtijd ook verwijderen.
Klik op de button: Bekijk tijdvakken in kalender.
Je ziet nu een overzicht van alle ingestelde tijdvakken voor je ticketsoorten.
Zie onderstaande afbeelding voor een voorbeeldweergave.
Bij Gedrag kalender kun je verschillende functies instellen.
Hieronder worden alle beschikbare functies stap voor stap uitgelegd.
Bij het klikken op een dag gelijk naar de ticketshop gaan
Ja: De ticketkoper gaat direct naar de ticketshop.
Nee: Eerst worden de beschikbare tijdvakken voor die dag weergegeven. Handig bij meerdere tijdvakken op één dag.
Scanbaarheid tickets met tijdvakken
Gedetailleerde beschikbaarheid indicators
Laat de kleuren overeenkomen met het percentage tickets dat nog beschikbaar is.
Wil je dit niet, kies dan voor een eenvoudige weergave: alleen beschikbaar of niet beschikbaar.
Datum toevoegen
Ja: Ticketkopers kunnen meerdere tijdvakken op één dag selecteren.
Nee: Alleen één tijdvak per dag is te kiezen.
Verkoop-link
De verkoop-URL van je evenement zonder kalender.
Plaats deze link op je website of social media, bijvoorbeeld achter een verkoopbutton.
Tijdvakken kalender-link
De verkoop-URL met online kalender.
Hier kun je in één oogopslag zien welke tickets beschikbaar zijn, inclusief kleuren en percentages van resterende tickets.
Tickets scannen in app
Download de GO-tickets scanner-app
Verkrijgbaar in de [Google Play Store] en [Apple App Store].
Zoek in de store op GO-tickets Scanner om de app te vinden.
Gebruik de app
Scan eenvoudig de QR-codes van tickets bij de ingang van je evenement.
Controleer in realtime of het ticket geldig is en voorkom dubbele scans.
Evenement toevoegen aan de app
Open de GO-tickets Scanner-app op je mobiele telefoon.
Klik op ‘Evenement toevoegen’ en scan de QR-code van je evenement.
Ticketsoorten selecteren
Standaard staan alle ticketsoorten scanbaar in de app.
Je kunt een selectie van ticketsoorten scanbaar maken per telefoon, zodat bijvoorbeeld een bepaalde medewerker alleen specifieke tickets kan scannen.
Verkochte tickets bekijken
In de app kun je zien hoeveel tickets zijn verkocht en door wie.
Je kunt een ticketkoper opnieuw voorzien van een e-ticket.
Handmatig tickets scannen
In de grijze balk kun je de code onder de QR-code op het ticket handmatig invoeren.
Achter de namen van de verkochte tickets zie je verschillende symbolen. Hieronder leggen we uit wat ze betekenen:
Roze envelopje – Het ticket is bezig met verzenden.
Groen envelopje – Het ticket is succesvol verzonden. Beweeg je muis over het icoon, dan zie je het exacte verzendtijdstip.
E-mail opnieuw versturen – Klik hier om het e-ticket opnieuw naar de koper te sturen.
Download – Klik hier om het e-ticket te downloaden.
Retour aanvragen – Klik hier om een retour aan te vragen voor het ticket. GO-tickets kan dit accepteren of weigeren. Bij acceptatie is het ticket niet meer zichtbaar.
Blokkeren – Klik hier om het ticket te blokkeren; het ticket is dan niet meer zichtbaar.
Gescand – Zodra het ticket is gescand, wordt het bolletje groen
Daarnaast kun je door op het ordernummer te klikken de gegevens van de ticketkoper aanpassen.
Aan de linkerkant kun je tickets aanvinken. Zodra een tickets is aangevinkt, verschijnt er dit vinkje.
Daarna kun je kiezen om de tickets te printen of op te slaan als PDF.
Daarnaast kun je op deze manier tickets die al gescand zijn weer op ongescan zetten.
Scancijfers
Op deze pagina is per periode inzichtelijk hoeveel tickets per ticketsoort:
Scanbaar zijn
Gescand zijn
Niet gescand zijn
binnen de periode waarin ze geldig zijn.
Batches beheren
Hier kun je badges maken die je kunt gebruiken als toegangsbewijs voor je bezoekers.
Badges bevatten de unieke QR-code van een ticket, plus configureerbare informatie van de bezoeker.
Vanaf de Verkochte tickets pagina kun je selecteren voor welke tickets je welke badge wilt printen.
Verkoopcijfers
Als er tickets zijn verkocht, kun je hier in een tabel zien hoeveel tickets er per dag zijn verkocht.
Daarnaast is het mogelijk een vergelijking te maken met dezelfde periode van het voorgaande jaar.
Bezoekers locaties
Als je het postcodeveld verplicht hebt ingesteld, kun je op een kaart zien waar je ticketkopers vandaan komen.
Wil je gebruikmaken van deze functie, neem dan contact met ons op om te controleren of het postcodeveld voor jouw organisatie is ingesteld.
Je kunt de gegevens van jouw evenement exporteren via het dashboard:
Klik bovenin op Evenementen.
Selecteer het evenement waarvan je de gegevens wilt exporteren.
Aan de rechterzijde zie je onder Mogelijke acties de optie Exporteren. Klik hierop.
Bestelgegevens exporteren
Exporteer de gegevens van je evenement naar een Excel-bestand.
Je kunt selecteren welke gegevens je wilt meenemen door items aan- of uit te vinken.
Scangegevens exporteren
Deze functie is beschikbaar als er op je evenement is gescand.
Exporteer naar een Excel-bestand om te zien wie er is gescand en op welk tijdstip.
Bij gebruik van uitscannen kun je ook zien hoelang iemand aanwezig is geweest.
Back-up lijst printen
Wil je een fysieke back-up van alle ticketkopers? Open hier de lijst en print deze.
De lijst staat op alfabetische volgorde, zodat je handmatig kunt afvinken wie aanwezig is geweest.
Jouw data is veilig bij ons! We zijn ISO 9001 en 27001 gecertificeerd en werken volgens GDPR richtlijnen.
Meer over onze werkwijze