Handleiding

Handleiding van GO-tickets waarin alle mogelijkheden staan beschreven.

FAQ gefilterd op de tag: Nieuw evenement aanmaken

Nieuw evenement aanmaken
  • Informatie evenement

– Naam evenement

Vul hier de naam van je evenement in. Deze is zichtbaar in de shop en op het ticket. 

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

– Evenement afbeelding

Dit is de afbeelding die de ticketkoper in de ticketshop ziet staan. 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

– Beschrijving in shop

Geef hier een korte omschrijving van je evenement. Deze is zichtbaar in de ticketshop en niet op het ticket. 

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

– (1) Beschrijving op ticket 

Hier kun je een korte omschrijving neerzetten wat op de ticket leesbaar is. 

– (2) Locatie 

Je kunt hier de locatie neerzetten die zichtbaar is op het ticket.

– Postcode

Vul hier de postcode in, deze zal niet zichtbaar zijn op het ticket. 

 (3) Startdatum en -tijd evenement 

Vul hier in op welke datum het evenement start en vanaf hoe laat. Dit zal zichtbaar zijn op het ticket indien dit niet uitgevinkt is bij ticketopmaak. 

– (4) Einddatum en -tijd evenement

Vul hier in op welke datum het evenement is afgelopen en hoe laat. Dit zal zichtbaar zijn op het ticket indien dit niet uitgevinkt is bij ticketopmaak. 

– (5) Informatie URL 

Hier vul je de URL in waar je de ticket koper naar toe wil verwijzen voor meer informatie over het evenement. Denk hierbij aan de website of social media pagina. Dit zal ook op het ticket zichtbaar zijn en in de orderbevestiging die de ticket koper ontvangt in zijn mail.

Voorbeeld informatie URL GO-tickets website: https://www.go-tickets.nl

Voorbeeld informatie URL GO-tickets facebook: https://www.facebook.com/GOtickets.nl

  • Voorbeeld ticket waar bovenstaande punten zichtbaar zijn.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

– Aankoop voltooid URL

Hier vul je de URL in waar je wil dat de ticketkoper heen zal worden geleid als ze een ticket hebben gekocht. Dit kan bijvoorbeeld je website of social media pagina zijn. 

Voorbeeld aankoop voltooid URL GO-tickets website: https://www.go-tickets.nl

Voorbeeld aankoop voltooid URL GO-tickets facebook: https://www.facebook.com/GOtickets.nl

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

– Startdatum en -tijd ticketverkoop

Geef hier aan op welke datum de kaartverkoop begint en hoe laat deze start. Als de startdatum in de toekomst staat dan zul je de tekst zien staan ” helaas kunt u momenteel geen ticket bestellen” zie onderstaande afbeelding. Als je datum en tijd invoert in het verleden dan kun je direct tickets verkopen.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

– Einddatum en -tijd ticketverkoop

Geef hier aan tot welke datum de kaartverkoop loopt en tot hoe laat. Als de ingevoerde datum en tijd is bereikt,  zal de ticketshop gesloten zijn en krijg je de volgende tekst te zien: “Helaas kunt u momenteel geen tickets bestellen ” zie afbeelding hieronder.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

– Administratiekosten inbegrepen in de prijs

  • Nee, vermeld apart

Kies deze optie als je de administratiekosten wil doorberekenen naar de ticketkoper.  Als een ticket bijvoorbeeld € 10,- kost dan zal de ticketkoper € 11,21 per gekocht ticket betalen. 

In het overzichtsscherm van de ticketkoper zal het volgende dan staan.

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • Ja, tel bij de ticketprijs op

Kies deze optie als je wilt dat de ticket koper niets ziet van de administratiekosten. Als een ticket bijvoorbeeld € 10,- is en je wilt dat de ticketkoper € 10,- betaald. Je dient dan wel bij de ticketsoorten de ticketprijs – de servicekosten in te voeren. Vul bij dit voorbeeld dan € 8,79 in aangezien je wilt dat de ticket koper € 10,- betaald. 

In het overzichtsscherm van de ticketkoper zal het volgende dan staan.

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

– Verberg evenement in overzichtsscherm

Als je gebruikt maakt van evenementenoverzicht * dan zullen hier alle evenementen die je aanmaakt in komen te staan. Als je een evenement aanmaakt die daar niet in mag staan vink je hier aan: Ja, enkel bezoekers die de verkoop URL van uw evenement weten kunnen tickets kopen.

* Evenementenoverzicht 

Het evenementenoverzicht is een link waarin alle actieve evenementen staan. Je kunt de link vinden door in het dashboard te klikken op Dashboard bovenin. Je ziet daar aan de rechterzijde Mogelijke acties staan. Daar staat Bekijk evenementenoverzicht. Als je hier op klikt, heb je de verkoop URL voor alle actieve evenementen. Door in de zoekbalk de link te kopiëren heb je hiervan de verkoop URL die je kan plaatsen op je website en/of social media kanalen. Zie hieronder voorbeeld van het evenementen overzicht.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 Toegangslijst

Heb je een besloten evenement of wil je bepaalde bezoekers voorrang geven op de kaartverkoop, dan is de toegangslijst module zeer geschikt. Je kunt een lijst met codes (bijv. lid of plaatsnummers) uploaden in een csv-bestand. De ticketkoper zal dan eerst zijn code moeten invoeren alvorens ze een ticketsoort kunnen aanklikken. Hierdoor voorkom je dat onbevoegde mensen tickets kopen voor jouw evenement. 

Hieronder laten wij zien hoe dit eruit ziet in de ticketshop.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

– Toon organisatienaam-veld

Je vinkt deze optie aan als je een zakelijk evenement organiseert en wil  dat de ticketkoper zijn organisatienaam vermeld. De ticketkoper moet dan ook zijn organisatienaam invoeren als verplicht veld. 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

– Gebruik maken van sub-tickets?

Deze functie zal zichtbaar zijn als je bij ons hebt aangevraagd sub-tickets te willen gebruiken. Wil je gebruik maken van sub-tickets dan dien je deze aan te vinken. 

Hieronder een korte uitleg wat een sub-ticket precies is. 

Maak je bijvoorbeeld gebruik van munten tickets of parkeerkaarten dan is dit een hele mooie toegevoegde waarde in de ticketshop. Je kunt dan een ticketsoort koppelen aan een andere ticketsoort. 

Stel je voor dat je alleen een parkeerkaart mag kopen als je ook een entreeticket koopt. Dan kun je dit hier heel gemakkelijk invoeren.

In onderstaande afbeelding zie je alleen de entreeticket staan. Als men nu 1 ticket aanvinkt zal daarna de parkeerticket zichtbaar worden. 

In onderstaande afbeelding zie je dus aangevinkt 1 entree ticket en daaronder de sub-ticket parkeerkaart.

Dit is een optie die standaard niet in het dashboard staat. Neem contact met ons op als je hier gebruik van wil maken.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • Socials 

– Google Tag Manager Container ID

De google tag manager kun je gebruiken om bijvoorbeeld Google Analytics of de Facebook pixel toe te voegen aan de shop.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

– Mag dit evenement gebruikt worden voor onze media?

Wij plaatsen af en toe berichten op onze social media kanalen over evenementen. Als je deze optie aanvinkt dan mogen wij jouw evenement promoten op onze website en social media kanalen. Het kan ook zijn dat iemand vanuit GO-tickets contact opneemt voor een blog, interview etc. 

Belangrijke informatie!!

Als eerste leggen wij onderstaande button uit. Als je een ticketsoort aanmaakt is het belangrijk dat je op de roze button ‘ticketsoort opslaan’ klikt. Heb je een aanpassing gedaan bij je ticketsoort klik dan ook weer eerst op ticketsoort opslaan. Daarna ga je verder met volgende stap tot evenement is opgeslagen.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

– Naam ticketsoort

Je kunt de ticketsoorten een eigen naam geven. Zie voorbeeld hieronder waar dit terugkomt in de ticketshop.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

– Beschrijving in shop

Per ticketsoort geef je ook een beschrijving wat de ticketsoort bijvoorbeeld precies inhoudt. Zie voorbeeld hieronder hoe dit eruit ziet in de ticketshop.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

– Beschrijving op ticket

Je kunt per ticketsoort een eigen omschrijving maken die op het specifieke ticket komt. Stel je voor je hebt VIP tickets dan kun je bij de beschrijving neerzetten wat een VIP ticket precies inhoud.  Zie voorbeeld waar de tekst zal verschijnen op het ticket. (indien leeg wordt de evenementenbeschrijving gebruikt die is ingevoerd bij basisgegevens).

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

– Prijs

Hier vul je de prijs in van het ticketsoort. 

Heb je bij administratiekosten inbegrepen in prijs *Nee, vermeld apart? Vul hier dan het bedrag in wat de ticketkoper moet betalen. De administratiekosten komen er dan nog bij bovenop zie voorbeeld hieronder.

Heb je bij administratiekosten inbegrepen in prijs *Ja, tel bij ticketprijs op? Vul hier dan het bedrag in – de servicekosten zodat de ticketkoper niks ziet van de administratiekosten zie voorbeeld hieronder.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

– Aantal beschikbare tickets

Geef hier aan hoeveel tickets er in totaal verkocht kunnen worden. Zodra dit aantal is bereikt zal er een streep door de ticketsoort gaan en kan deze niet meer verkocht worden. 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

– Max. aantal tickets per bestelling

Standaard staat deze op max. 10 tickets per bestelling. Je kunt deze ook naar een lager aantal instellen zodat men bijvoorbeeld niet meer dan een x aantal tickets per bestelling kan bestellen.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

– Min. aantal tickets per bestelling

Moet iemand een bepaald tickets soort in ieder geval kopen dan zet je deze op 1. Deze ticketsoort moeten ze dan kopen in de shop aangezien de ticketkoper deze niet op 0 kan zetten.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

– Waarschuwing aan bezoekers vanaf

Als je bijvoorbeeld 100 tickets hebt en wil dat de bezoeker ziet dat er nog 10 of minder tickets beschikbaar zijn, dan vul je hier het getal 10 in. Je zult dan het volgende in de ticketshop zien,  zie afbeelding hieronder.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

– Heeft het ticket een afwijkende header?

Je kunt een algemene header toevoegen, maar je kunt ook voor deze optie per ticketsoort kiezen. Je kunt dan per ticketsoort een eigen header toevoegen zodat je bij het scannen aan de header al goed kunt zien om welk ticketsoort het gaat. Hieronder op de afbeelding kun je zien waar de header zich bevindt op de ticket. 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

– Ticketsoort verbergen in shop

Heb je een ticketsoort aangemaakt die niet zichtbaar mag zijn in de onlineshop dan moet je deze aanvinken. De ticket zal dan wel in het dashboard zichtbaar zijn, maar niet in de ticketshop. Deze optie wordt vaak gebruikt als je bijvoorbeeld handmatige sponsorkaarten/vrijkaarten wilt aanmaken en versturen.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

– volgorde in ticketsoortenoverzicht

Heb je verschillende ticketsoorten aangemaakt dan kun je de tickets hiermee in volgorde zetten die je graag wilt. De ticket die je bovenaan wilt hebben in de ticketshop geef je nummer 1. De volgende geef je nummer 2 etc. 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Deze button is zoals bovenaan omschreven erg belangrijk. Als je een ticketsoort hebt aangemaakt of hebt aangepast dien je de ticketsoort op te slaan door op deze button te klikken. Daarna kun je pas naar Volgende stap anders heeft het systeem het niet onthouden en kun je of niet verder of er is niks aangepast.

óf

Je kunt hier een eerder gemaakte ticketsoort aanvinken en de bestaande ticketsoort toevoegen.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Nu zie je onderstaande tabel staan waarin de aangemaakte ticketsoorten staan. Controleer hier of alles goed staat en je kunt de ticketsoort eventueel wijzigen door op het potloodje te klikken. Je scrollt dan naar boven en kun je de gegevens wijzigen. Er staat ook een prullenbak achter klik hier alleen op als je nog geen tickets hebt verkocht en je de ticketsoort wilt verwijderen.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

- Aantal uren scanbaar na begintijd evenement

Hier kun je aangeven hoeveel uur de ticketsoort scanbaar is op het evenement

Hoeveel codes heeft u? 
  • Eén code
  • Meerdere codes

Je kunt hier dus voor 2 opties kiezen. Heb je weinig codes, dan kun je deze handmatig invoeren. Mocht je nu een lijst hebben met heel veel verschillende codes, gebruik dan voor de opties meerdere codes invoeren. Je kunt jouw codes dan uploaden met een txt-bestand met één code per regel. 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Code 

Dit is de naam/code hoe jij jouw kortingscodes wilt noemen en die de ticketkoper moet invoeren. Let op de code is bij het invoeren hoofdletter gevoelig.

(Als voorbeeld gebruiken wij kortingscodes TestGO1 en TestGO2)

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Korting

Je kunt kiezen uit een bedrag korting of een percentage korting.

(Als voorbeeld gebruiken wij 20% korting)

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Van toepassing op

Hierbij heb je 2 opties

  • Duurste gekochte ticket

Als je voor deze optie kiest dan krijgt de ticketkoper na het invoeren van de kortingscode korting op het duurst gekochte tickets. Stel je voor dat er 2 tickets besteld worden van het duurst gekochte ticket krijgt de ticketkoper op 1 ticket 20% korting. Zie voorbeeld hieronder waarbij gebruik is gemaakt van de kortingscodes TestGO1 met 20% korting.

  • Bepaalde ticketsoort 

Als je kiest voor deze optie krijgt de ticketkoper op het ticketsoort die je hebt geselecteerd korting. Stel je voor dat er 2 tickets besteld worden van een bepaald ticketsoort, krijgt de ticketkoper op beide tickets 20% korting. Zie voorbeeld hieronder waarbij gebruik is gemaakt van de kortingscodes TestGO2 met 20% korting.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Max. aantal keer te gebruiken

Geef hier aan of een code 1 keer of meerder keren bruikbaar is. Als er geen maximum is kun je dit veld leeg laten.

Heb je de kortingscode aangemaakt klik dan op onderstaande button:

Dan zul je in onderstaande zien wanneer de kortingscode(s) is toegevoegd

Heeft het ticket een header? 

Klik hier Ja aan om een header toe te voegen. Deze header komt op alle e-tickets te staan, tenzij je bij ticketsoorten een eigen header bij een specifieke ticketsoort hebt gezet. 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Ticket header afbeelding 

Om je e-ticket meer in eigen style te krijgen is het mooi om de tickets een header te geven. Deze afbeelding komt op de e-ticket te staan, de afmeting hiervan is 900 x 240 px. 

Heeft het ticket sponsors?

Klik hier Ja aan als je graag sponsoren wil toevoegen aan je e-ticket. Je kunt dan een afbeelding toevoegen, de afmeting hiervoor is 794 x 100 px. 

Sponsors afbeelding

Wil je meerder sponsoren toevoegen maak dan een balk aan in de juiste afmeting en zet hier de sponsorafbeeldingen in. Let op dat de afbeelding het juist formaat heeft 794 x 100 px. 

Voorbeeld e-ticket:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Evenement start- en einddatum tonen?

Wil je graag dat de de start- en einddatum niet getoond worden op het ticket vink deze dan uit.

Soort

Je kunt hier 2 opties kiezen:

  • Vrije invoer

Kies deze optie als je wil dat de ticketkoper zelf een antwoord mag typen.

  • Dropdown

Kies deze optie als je de antwoorden van te voren al wil invoeren. De ticketkoper hoeft alleen maar een optie aan te klikken.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Vraag

Zet hier de vraag die je graag aan de ticketkoper wil stellen.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Antwoord vereist?

Hier heb je 2 opties:

  • Ja

Kies deze optie als een vraag verplicht is om te beantwoorden.

  • Nee
  •  

Kies deze optie als een vraag niet verplicht is te beantwoorden.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Extra vragen

Alle vragen die je in de bovenstaande stappen hebt ingevoerd zullen hier zichtbaar zijn. Wil je een vraag aanpassen, klik dan op het   logo. Als je een vraag wil verwijderen klik je op het logo.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Op deze pagina kun je alles wat je hebt ingevoerd nog een keer doorlopen. Zodra je onderin klikt op evenement opslaan staat je evenement in het dashboard. Geen zorgen als iets nog niet goed staat, want je kunt dit gewoon weer aanpassen.

Zodra je op evenement opslaan hebt geklikt kom je op de volgende pagina:

Je evenement is nu opgeslagen, je kunt nu kaarten verkopen voor je evenement. De verkoop URL kun je kopiëren en plaatsen op je website of social media kanalen.

Om zelf de ticketshop te bekijken klik je op Ga naar ticketverkoop.

ISO 9001 & 27001 gecertificeerd

Jouw data is veilig bij ons! We zijn ISO 9001 en 27001 gecertificeerd en werken volgens GDPR richtlijnen.

Meer over onze werkwijze