Handleiding

Bekijk de handleiding van GO-tickets voor een overzicht van alle mogelijkheden en functionaliteiten. Zo haal je het maximale uit jouw ticketshop en organiseer je eenvoudig professionele evenementen.

FAQ gefilterd op de tag: Dashboard

Dashboard
  • Naam Organisatie
    Dit is de naam van jouw organisatie die ook onderaan de orderbevestiging komt
  • Logo
    De afbeelding die hier is toegevoegd verschijnt bovenaan de orderbevestiging. Wil je deze wijzigen? Stuur ons een mail en wij passen het aan.
  • Contactpersoon
    Dit is de enige persoon die wijzigingen aan ons mag doorgeven.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • Adres

    • Straat + huisnummer

    • Postcode

    • Plaats

Mochten wij ooit iets opsturen, dan wordt dit naar dit adres gestuurd.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • Contactgegevens

    • E-mail

    • Telefoon

    Vragen van ticketkopers worden doorgestuurd naar deze gegevens.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • Rekeninginformatie

    • Rekeningnummer (IBAN)

    • Rekeninghouder

    Wil je het rekeningnummer wijzigen? Klik op Bankrekening wijzigen en controleer altijd of het juiste nummer is opgeslagen.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • Zakelijke gegevens

    • KvK-nummer

    • BTW-nummer

    • Standaard btw-tarief

    • Klantfactuurnr. formaat

Wil je de factuurmodule activeren voor zakelijke klanten? Mail ons de gegevens en wij zetten dit aan. Ticketkopers krijgen dan bij hun orderbevestiging een link naar de factuur.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • Uitbetaalfrequentie

    • Maandelijks (standaard, uitbetaling op de 15e)

    • Wekelijks (uitbetaling elke maandag, kosteloos mogelijk)

    Geef je voorkeur door en wij passen dit aan.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

  • Geboortedatum

  • Postcode – Als deze aanstaat, kun je zien waar jouw ticketkoper vandaan komt.

  • Telefoonnummer

  • Geslacht

Deze velden staan standaard uitgeschakeld, omdat ticketkopers sneller online tickets bestellen wanneer ze minder hoeven in te vullen. Wil je één van bovenstaande velden activeren? Geef dit dan aan ons door. Let op: het veld wordt dan verplicht voor de ticketkoper.

  • Toegestane betaalmethodes

De standaard betaalmogelijkheid is iDEAL, hier zijn geen extra kosten aan verbonden.

Heb je ook ticketkopers uit het buitenland? Dan kun je bij ons kiezen voor buitenlandse betaalmogelijkheden. Wij kunnen de volgende betaalmethodes activeren:

  • Bancontact - geen extra kosten

  • Creditcard

  • Trustly

  • PayPal

Bij sommige betaalmethodes zijn extra kosten van toepassing. Deze worden altijd doorberekend aan de ticketkoper, meestal een percentage van de ticketprijs.

Wil je gebruik maken van één of meerdere extra betaalmethodes? Neem dan contact met ons op en wij zetten het voor je klaar.

  • Hoe kan ik sub-tickets gebruiken?

Maak je bijvoorbeeld gebruik van munten, parkeerkaarten of andere extra’s? Dan zorgen sub-tickets voor een mooie toegevoegde waarde in je ticketshop. Met sub-tickets kun je een ticketsoort koppelen aan een ander ticketsoort.

  • Stel je voor dat je alleen een parkeerkaart mag kopen als je ook een entreeticket koopt.

  • Dit koppel je eenvoudig via de sub-tickets functie in GO-tickets.

  • In de ticketshop verschijnt dan het hoofd-ticket (bijv. entree) en daaronder de sub-ticket (bijv. parkeerkaart).

  • In onderstaande afbeelding zie je bijvoorbeeld 1 entreeticket aangevinkt en daaronder de sub-ticket parkeerkaart.

Op deze manier kun je extra producten of diensten aan tickets koppelen, waardoor jouw ticketshop overzichtelijk en gebruiksvriendelijk blijft.

 Parkeerkaart toevoegen

  • Kan PartyPay per evenement aangezet worden?

Ja! Wij werken samen met PartyPay.nl, een innovatieve en efficiënte betaaloplossing speciaal ontwikkeld voor festivals en concerten. PartyPay kan eenvoudig per evenement geactiveerd worden, zodat het flexibel inzetbaar is voor jouw specifieke behoeften.

Voordelen van PartyPay:

  • Snelle en soepele betalingen – versnelt de afhandeling bij bars, foodtrucks en andere verkooplocaties, waardoor wachtrijen verminderen.

  • Volledig contactloos – veilig, hygiënisch en afgestemd op de voorkeuren van moderne bezoekers.

  • Inzicht in transacties – real-time rapportages geven direct zicht op omzet en trends tijdens het evenement.

  • Minder cashmanagement – minder contant geld betekent een veiligere werkomgeving en minder administratie achteraf.

  • Gebruiksvriendelijk voor bezoekers – eenvoudig te gebruiken, wat bijdraagt aan een positieve ervaring.

Door deze voordelen biedt PartyPay een moderne oplossing die jouw evenement efficiënter maakt en een betere ervaring biedt aan bezoekers.

Neem contact met ons op voor meer informatie of om PartyPay voor jouw volgende evenement te activeren!

  • Kan BCC mail ontvangen van iedere bestelling?

Ja! Je kunt ervoor kiezen om een BCC-mail te ontvangen van ieder geplaatste bestelling voor jouw evenement. Zo blijf je altijd op de hoogte van de ticketverkoop.

  • Administratiekosten per automatisch ticket

Dit zijn de kosten voor een online gekocht ticket. De kosten voor iDEAL zijn hierbij inbegrepen.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • Administratiekosten per handmatig toegevoegd ticket

Dit zijn de kosten voor een handmatig aangemaakt ticket.
Een handmatig ticket is een ticket dat jij als beheerder hebt aangemaakt in het dashboard of in de online shop, bijvoorbeeld door de betaling over te slaan.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • Administratiekosten per gratis ticket

Dit zijn de kosten voor een gratis ticket.
Een gratis ticket is een ticket waar geen betaling aan gekoppeld is, bijvoorbeeld een ticket met een prijs van €0,00 of een ticket dat volledig via een kortingscode is gekocht.

Meer informatie over onze tarieven vind je op de tarievenpagina

  • Bestaande gebruikers

Je ziet hier de naam, het e-mailadres en de rol van de bestaande gebruikers. Wil je iemand als nieuwe gebruiker toevoegen? Geef dit dan aan ons door. Wij zorgen ervoor dat de nieuwe gebruiker een activatielink ontvangt.

  • Het ✔-symbool geeft aan wie de hoofdgebruiker en contactpersoon in het systeem is.

Rollen:

  • Beheerder – heeft toegang tot alle opties in het dashboard.

  • Ticketinspecteur – heeft alleen toegang om de evenementen in te zien en om de QR-codes voor het scannen te gebruiken.

ISO 9001 & 27001 gecertificeerd

Jouw data is veilig bij ons! We zijn ISO 9001 en 27001 gecertificeerd en werken volgens GDPR richtlijnen.

Meer over onze werkwijze