Handleiding

Bekijk de handleiding van GO-tickets voor een overzicht van alle mogelijkheden en functionaliteiten. Zo haal je het maximale uit jouw ticketshop en organiseer je eenvoudig professionele evenementen.

FAQ gefilterd op de tag: Tickets toevoegen

Tickets toevoegen

Handmatig verkochte tickets toevoegen

Evenement

  • Selecteer het evenement waarvoor je handmatige tickets wilt aanmaken.

Ticketsoort

  • Kies de ticketsoort waarvoor de handmatige tickets gelden.

Aantal tickets

  • Vul hier het aantal tickets in dat je handmatig wilt aanmaken.
  • Let op: handmatig aangemaakte tickets worden ook als verkocht geregistreerd en hier zitten kosten aan verbonden.

Tickets bundelen?

  • Bij meerdere tickets kun je ervoor kiezen om ze te bundelen in één PDF-bestand.
  • Maximaal 50 tickets per bundel.


Tickets versturen?

  • Vink deze optie aan als je wilt dat de tickets direct worden verzonden naar het opgegeven e-mailadres zodra je op Ticket Toevoegen klikt.



Voornaam

  • Vul de voornaam in van de persoon voor wie het ticket is.

  • Voor sponsortickets kun je hier bijvoorbeeld de bedrijfsnaam invullen.

Achternaam

  • Vul de achternaam in van de ticketkoper.

  • Voor sponsortickets kun je hier bijvoorbeeld het type ticket invullen (VIP ticket, vrijkaart, sponsor ticket).

E-mailadres

  • Vul het e-mailadres in waarvoor het handmatige ticket is.

  • Voor sponsortickets kan dit bijvoorbeeld een algemeen bedrijfs-e-mailadres zijn; dit wordt ook op het ticket weergegeven.

  • Controleer alles goed en klik daarna op de button ‘Tickets toevoegen’.


  • Als iets niet goed is ingevoerd, klik dan op de tekst onder de button om het te corrigeren.

  • Nadat je de tickets hebt toegevoegd, verschijnt een scherm met de melding: Handmatige ticket(s) toegevoegd.

  • Op dit scherm vind je ook de button om door te gaan of verdere acties te ondernemen.

  • Klik op de button om een ZIP-bestand van de aangemaakte tickets te downloaden.

  • Je kunt dit bestand doorgeven aan de drukker, zodat de codes op hardcopy tickets gedrukt kunnen worden.

  • Zie afbeelding hieronder voor een voorbeeld van hoe deze pagina eruitziet.



BELANGRIJK: Tickets verzenden of bundelen

Ben je vergeten of wil je zelf handmatige tickets verzenden of bundelen, volg dan deze stappen:

Individuele tickets verzenden

  • Klik op je evenement in het dashboard.

  • Klik aan de rechterzijde bij Mogelijke acties op Verkochte tickets.

  • Scrol naar beneden; bovenin staan de laatst bestelde/aangemaakte tickets (handmatige tickets herken je aan het handje ervoor).

  • Klik aan de rechterzijde van het ticket op het envelop-icoon.

  • Controleer of pas indien nodig het e-mailadres, en klik op Ja, versturen.

  • Kleuren envelopje:

    • Roze: ticket wordt verstuurd

    • Groen: ticket is verstuurd

 

Meerdere tickets bundelen en versturen

  • Klik op je evenement in het dashboard.

  • Klik bij Mogelijke acties op Verkochte tickets.

  • Scrol naar beneden; bovenin staan de laatst bestelde/aangemaakte tickets (handmatige tickets herken je aan het handje).

  • Vink de vierkantjes aan van de tickets die je wilt bundelen.

  • Klik op Tickets printen.

  • Kies in plaats van printen voor Tickets opslaan als PDF.

  • Je kunt nu dit PDF-bestand via je eigen mail versturen naar de ticketkopers

ISO 9001 & 27001 gecertificeerd

Jouw data is veilig bij ons! We zijn ISO 9001 en 27001 gecertificeerd en werken volgens GDPR richtlijnen.

Meer over onze werkwijze