Handleiding

Bekijk de handleiding van GO-tickets voor een overzicht van alle mogelijkheden en functionaliteiten. Zo haal je het maximale uit jouw ticketshop en organiseer je eenvoudig professionele evenementen.

FAQ gefilterd op de tag: Evenement beheren

Evenement beheren
  • Ga in het dashboard naar Evenementen.

  • Klik op de naam van het evenement dat je wilt aanpassen.

  • Aan de rechterzijde zie je Mogelijke acties.

Bewerken

  • Klik op Bewerken om je evenement stap voor stap aan te passen.

Capaciteiten beheren

  • Gebruik deze optie als je een maximale capaciteit hebt op locatie.

  • Je kunt hiermee meerdere ticketsoorten koppelen, zodat de totale verkoop niet hoger is dan het ingestelde maximum.

  • Zie het voorbeeld hieronder voor hoe dit eruitziet.


  • Vink aan welke ticketsoorten je aan elkaar wilt koppelen.

  • Vul bij Max. aantal beschikbare tickets in hoeveel tickets totaal van deze gekoppelde ticketsoorten verkocht mogen worden.

  • Klik op Opslaan.

  • De capaciteit voor deze ticketsoorten is nu samen ingesteld, bijvoorbeeld maximaal 100 tickets.


Tijdvakken beheren

  • Stel eerst in wat het gedrag van de kalender moet zijn.

  • Met tijdvakken bepaal je:

    • Welke ticketsoort geldig is op een specifieke dag.

    • Welke tijd het ticket geldig is binnen het aangemaakte tijdvak.

  • In dit scherm kun je de periode aangeven waarin een ticketsoort in de kalender beschikbaar is.

  • Stel alle tijdvakken in per ticketsoort.

  • Geef aan hoeveel tickets beschikbaar zijn per tijdvak.



  • Na het opslaan zie je een bevestiging dat de tijdvakken succesvol zijn toegevoegd.

  • Fout gemaakt? Klik op het prullenbak-icoon om een tijdslot te verwijderen.

  • Meerdere tijdvakken verwijderen:

    • Vink aan: Ja, ik wil toekomstige tijdvakken met dezelfde ticketsoort(en) én start- en eindtijd ook verwijderen.



  • Klik op de button: Bekijk tijdvakken in kalender.

  • Je ziet nu een overzicht van alle ingestelde tijdvakken voor je ticketsoorten.

  • Zie onderstaande afbeelding voor een voorbeeldweergave.


  • Bij Gedrag kalender kun je verschillende functies instellen.

  • Hieronder worden alle beschikbare functies stap voor stap uitgelegd.


Bij het klikken op een dag gelijk naar de ticketshop gaan

  • Ja: De ticketkoper gaat direct naar de ticketshop.

  • Nee: Eerst worden de beschikbare tijdvakken voor die dag weergegeven. Handig bij meerdere tijdvakken op één dag.

Scanbaarheid tickets met tijdvakken

  • Kies of tickets 10 minuten voor het tijdvak te scannen zijn of de hele dag.

Gedetailleerde beschikbaarheid indicators

  • Laat de kleuren overeenkomen met het percentage tickets dat nog beschikbaar is.

  • Wil je dit niet, kies dan voor een eenvoudige weergave: alleen beschikbaar of niet beschikbaar.

Datum toevoegen

  • Ja: Ticketkopers kunnen meerdere tijdvakken op één dag selecteren.

  • Nee: Alleen één tijdvak per dag is te kiezen.

Verkoop-link

  • De verkoop-URL van je evenement zonder kalender.

  • Plaats deze link op je website of social media, bijvoorbeeld achter een verkoopbutton.

Tijdvakken kalender-link

  • De verkoop-URL met online kalender.

  • Hier kun je in één oogopslag zien welke tickets beschikbaar zijn, inclusief kleuren en percentages van resterende tickets.


Tickets scannen in app

  • Download de GO-tickets scanner-app

    • Verkrijgbaar in de [Google Play Store] en [Apple App Store].

    • Zoek in de store op GO-tickets Scanner om de app te vinden.

  • Gebruik de app

    • Scan eenvoudig de QR-codes van tickets bij de ingang van je evenement.

    • Controleer in realtime of het ticket geldig is en voorkom dubbele scans.

  • Evenement toevoegen aan de app

    • Open de GO-tickets Scanner-app op je mobiele telefoon.

    • Klik op ‘Evenement toevoegen’ en scan de QR-code van je evenement.

  • Ticketsoorten selecteren

    • Standaard staan alle ticketsoorten scanbaar in de app.

    • Je kunt een selectie van ticketsoorten scanbaar maken per telefoon, zodat bijvoorbeeld een bepaalde medewerker alleen specifieke tickets kan scannen.

  • Verkochte tickets bekijken

    • In de app kun je zien hoeveel tickets zijn verkocht en door wie.

    • Je kunt een ticketkoper opnieuw voorzien van een e-ticket.

  • Handmatig tickets scannen

    • In de grijze balk kun je de code onder de QR-code op het ticket handmatig invoeren.

Achter de namen van de verkochte tickets zie je verschillende symbolen. Hieronder leggen we uit wat ze betekenen:

  • Roze envelopje – Het ticket is bezig met verzenden.

  • Groen envelopje – Het ticket is succesvol verzonden. Beweeg je muis over het icoon, dan zie je het exacte verzendtijdstip.


Symbool  E-mail opnieuw versturen – Klik hier om het e-ticket opnieuw naar de koper te sturen.

Symbool Download – Klik hier om het e-ticket te downloaden.

 Retour aanvragen – Klik hier om een retour aan te vragen voor het ticket. GO-tickets kan dit accepteren of weigeren. Bij acceptatie is het ticket niet meer zichtbaar.

Symbool  Blokkeren – Klik hier om het ticket te blokkeren; het ticket is dan niet meer zichtbaar.

 Gescand – Zodra het ticket is gescand, wordt het bolletje groen Symbool

Daarnaast kun je door op het ordernummer te klikken de gegevens van de ticketkoper aanpassen.


Aan de linkerkant kun je tickets aanvinken. Tickets aanvinken Zodra een tickets is aangevinkt, verschijnt er dit vinkje. Vinkje

  • Daarna kun je kiezen om de tickets te printen of op te slaan als PDF.

  • Daarnaast kun je op deze manier tickets die al gescand zijn weer op ongescan zetten.

Scancijfers

Op deze pagina is per periode inzichtelijk hoeveel tickets per ticketsoort:

  • Scanbaar zijn

  • Gescand zijn

  • Niet gescand zijn
    binnen de periode waarin ze geldig zijn.

Batches beheren

Hier kun je badges maken die je kunt gebruiken als toegangsbewijs voor je bezoekers.

  • Badges bevatten de unieke QR-code van een ticket, plus configureerbare informatie van de bezoeker.

  • Vanaf de Verkochte tickets pagina kun je selecteren voor welke tickets je welke badge wilt printen.

Verkoopcijfers

Als er tickets zijn verkocht, kun je hier in een tabel zien hoeveel tickets er per dag zijn verkocht.

  • Daarnaast is het mogelijk een vergelijking te maken met dezelfde periode van het voorgaande jaar.

Bezoekers locaties

  • Als je het postcodeveld verplicht hebt ingesteld, kun je op een kaart zien waar je ticketkopers vandaan komen.

  • Wil je gebruikmaken van deze functie, neem dan contact met ons op om te controleren of het postcodeveld voor jouw organisatie is ingesteld.


Je kunt de gegevens van jouw evenement exporteren via het dashboard:

  1. Klik bovenin op Evenementen.

  2. Selecteer het evenement waarvan je de gegevens wilt exporteren.

  3. Aan de rechterzijde zie je onder Mogelijke acties de optie Exporteren. Klik hierop.

Bestelgegevens exporteren

  • Exporteer de gegevens van je evenement naar een Excel-bestand.

  • Je kunt selecteren welke gegevens je wilt meenemen door items aan- of uit te vinken.

Scangegevens exporteren

  • Deze functie is beschikbaar als er op je evenement is gescand.

  • Exporteer naar een Excel-bestand om te zien wie er is gescand en op welk tijdstip.

  • Bij gebruik van uitscannen kun je ook zien hoelang iemand aanwezig is geweest.

Back-up lijst printen

  • Wil je een fysieke back-up van alle ticketkopers? Open hier de lijst en print deze.

  • De lijst staat op alfabetische volgorde, zodat je handmatig kunt afvinken wie aanwezig is geweest.

ISO 9001 & 27001 gecertificeerd

Jouw data is veilig bij ons! We zijn ISO 9001 en 27001 gecertificeerd en werken volgens GDPR richtlijnen.

Meer over onze werkwijze