Handleiding

Handleiding van GO-tickets waarin alle mogelijkheden staan beschreven.

FAQ gefilterd op de tag: Evenement beheren

Evenement beheren

Je kunt jouw evenement aanpassen door in het dashboard bovenin te klikken op evenementen. Je ziet dan jouw aangemaakte evenementen en klikt dan op de naam van het evenement die je wilt aanpassen. Je ziet nu aan de rechterzijde staan mogelijke acties. Deze zullen wij stap voor stap uitleggen.

  • Bewerken

Als je jouw evenement graag wilt bewerken klik je hierop. Je kunt dan weer stap voor stap alles doorlopen en aanpassen waar nodig.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  • Capaciteiten beheren

Wanneer je een maximale capaciteit hebt op locatie, kun je met behulp van deze functionaliteit meerdere ticketsoorten aan elkaar koppelen. Je zult dan in totaal niet meer tickets verkopen dan het aantal wat hier is ingevoerd samen van de 2 ticketsoorten. Zie voorbeeld hieronder:

Daarna zie je onderstaande en vink hier aan welke ticketsoorten je aan elkaar wilt koppelen. Geef dan bij max. aantal beschikbare tickets aan hoeveel er samen van de 2 ticketsoorten verkocht mag gaan worden. Klik dan op opslaan en je capaciteit voor deze 2 ticketsoorten is nu samen ingesteld op maximaal 100 tickets.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  •     Tijdvakken beheren

Je kunt als eerste aangeven wat het gedrag van de kalender gaat zijn. 

Met behulp van tijdvakken kun je instellen welk ticket soort op welke dag geldig is. En je koppelt hier ook een tijd aan zodat dit ticket alleen geldig is in dit aangemaakte tijdvak.

Daarna kom je in het volgende scherm. Je kunt hier de periode aangeven waarin de ticket soort in kalender beschikbaar is. Stel hier alle tijdvakken in per ticket soort en geef ook aan hoeveel er beschikbaar zijn per tijdvak.

 

Als je opgeslagen hebt zie je daarna dat je tijdvakken succesvol zijn opgeslagen. Mocht je een fout hebben gemaakt kun je op het prullenbak klikken en het tijdslot zal er niet meer tussen staan. Je kunt ook meerdere soortgelijke tijdvakken verwijderen. Vink dan aan: Ja, ik wil toekomstige tijdvakken met dezelfde ticketsoort(en) én start- en eindtijd ook verwijderen.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  • verkoop-link

Dit is de verkoop URL van je evenement zonder kalender. Deze link kun je plaatsen op je website achter een verkoop button of bijvoorbeeld plaatsen op je social media accounts.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  • Tijdvakken kalender-link

Dit is de verkoop URL voor de online kalender. 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  • Tickets scannen in app

Download de GO-tickets scanner-app via de onderstaande knoppen van de Play Store, of zoek op GO-tickets Scanner.

 

Je kunt nu op de mobiele telefoon jouw evenement hier toevoegen. Klik op de telefoon op ‘evenement toevoegen’ en scan de QR code hier.

Het is ook mogelijk om een selectie van ticketsoorten scanbaar te maken in de scanner-app. Standaard staan alle ticketsoorten aan in de app, maar je kunt ervoor kiezen om met een bepaalde telefoon beperkte ticketsoorten te kunnen scannen.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  • Verkochte tickets

Hier kun je zien hoeveel tickets er zijn verkocht en door wie ze zijn gekocht. Op deze plek kun je ook de ticketkoper opnieuw voorzien van zijn e-ticket.

In de grijze balk kun je handmatig tickets scannen. De code die onder de QR-code staat op de ticket kun je hier handmatig invoeren.

De volgende symbolen zijn zichtbaar achter de namen van de verkochte tickets:

VV Als je hier op klikt kun je de e-ticket opnieuw versturen. 

Als je hier op klikt kun je de e-ticket downloaden

 Als je hier op klikt zal de ticket geblokkeerd worden en hier niet meer zichtbaar zijn

 Als het ticket gescand is dan zal dit bolletje groen worden 

Daarnaast goed om te weten als je op het ordernr. klikt, kun je de gegevens van de ticketkoper aanpassen.

Je kunt tickets aan de linkerkant aanvinken  dan komt er een vinkje in te staan 

- Dan kun je kiezen om de tickets te printen / opslaan 

- Of je kunt tickets die gescand zijn op deze manier op ongescand zetten

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  • Scancijfers

Op deze pagina is per periode in te zien hoeveel tickets er per ticketsoort scanbaar zijn, gescand zijn en niet gescand zijn binnen de periode waarin ze geldig zijn. 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  • Batches beheren

Hier kun je badges maken die je kunt gebruiken als toegangsbewijs voor je bezoekers. Badges bevatten de unieke QR-code van een ticket, plus configureerbare informatie van de bezoeker. Vanaf de 'Verkochte tickets' pagina kun je selecteren voor welke tickets je welke badge wilt printen.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  • Verkoopcijfers

Als er tickets zijn verkocht dan kun je hier zien in een tabel hoeveel tickets er per dag zijn verkocht. Daarnaast is het ook mogelijk om hier een vergelijking te maken met het jaar ervoor.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  • Bezoekers Locaties

Als jet het postcode veld als verplicht hebt laten aanzetten dan kun je op een kaart zien waar je ticketverkoper vandaag komt. Wil je hier graag gebruik van maken neem dan contact met ons op om te kijken of het postcode veld is ingesteld voor jouw organisatie. 

 

Je kunt de HTML code vinden door in het dashboard bovenin te klikken op evenementen. Je ziet dan jouw aangemaakte evenementen en klikt dan op de naam van het evenement die je wilt aanpassen. Je ziet nu aan de rechterzijde staan mogelijke acties. Klik hier onder het kopje Inbouwen op je website op de juist HTML code.

  • Tijdvakken kalender

Hier kun je de kalender-link vinden. En de HTML-code om de kalender in te bouwen in je eigen website.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  • Shop

Hier kun je de code vinden om het bestelproces in je eigen website te bouwen. Dit kan per evenement of je kunt een evenementenoverzicht gebruiken waar alle evenementen van jou instaan.

Je kunt de gegevens van jouw evenement exporteren door in jouw dashboard bovenin te klikken op evenementen. Je ziet dan jouw aangemaakte evenementen en klikt dan op de naam van het evenement waarvan je de gegevens wilt exporteren. Je ziet nu aan de rechterzijde staan mogelijke acties. Klik hier onder het kopje Exporteren om de gegevens te exporteren.

  • Bestelgegevens exporteren

Hier kun je de gegevens van je evenement exporteren naar een excel bestand. Je kunt uit- en aanvinken welke gegevens je graag wilt exporteren.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  • Scangegevens exporteren

Deze functie is beschikbaar als je gescand hebt op je evenement. Je kunt dan de gegevens exporteren naar een excel bestand. Je kunt dan goed zien wie er is gescand en hoe laat. Heb je ook uitgescan (PRO-tickets) dan zul je ook kunnen zien hoe lang iemand binnen is geweest.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  • Back-up lijst printen

Wil je graag een back-up lijst van alle ticket kopers dan kun je die hier openen en afdrukken. Dit bestand zal op alfabetische volgorde staan en kun je handmatig afvinken wie er is geweest.

 

ISO 9001 & 27001 gecertificeerd

Jouw data is veilig bij ons! We zijn ISO 9001 en 27001 gecertificeerd en werken volgens GDPR richtlijnen.

Meer over onze werkwijze