Zo werkt het! 2017-11-13T09:37:00+00:00

Zo werkt het!

Zo werkt het!

Bij GO-tickets kun jij eenvoudig en professioneel je eigen ticketshop opzetten voor jouw evenement. Meld je aan bij ons online ticketsysteem. Bekijk hieronder onze instructievideo om te zien hoe je dat het beste kunt doen.

Stap voor stap

Ga naar je eigen evenementen dashboard en maak in nog geen vijf minuten een nieuw evenement aan. Bepaal het soort en aantal tickets die je wilt verkopen en je bent klaar voor de verkoop! Bied tickets aan op je eigen website en via social media of verspreid een unieke link bij partners en/of sponsoren.

Stap 1

Evenement aanmaken

Via het dashboard van GO-tickets is het heel gemakkelijk om snel een evenement aan te maken. Het enige wat je hoeft te doen is het invoeren van de gegevens van het evenement.

Evenement aanmaken:

  • Maak zoveel evenementen aan als je wilt
  • Wijzig je evenementen indien nodig

Meerdere evenementen mogelijk
Natuurlijk is het mogelijk om meerdere evenementen aan te maken. Deze komen vervolgens automatisch in een overzichtsscherm (iFrame) zodat je bezoekers meteen een beeld krijgen van jouw overige evenementen. Ideaal wanneer je bijvoorbeeld iedere week een evenement organiseert.

Wijzigen evenementen mogelijk
Wanneer je een evenement hebt aangemaakt kan je alle standaard informatie achteraf gewoon nog aanpassen. Denk hierbij aan de details van je evenement zoals de locatie, contactgegevens voor je bezoekers en afbeeldingen op de tickets.

Stap 2

Tickets samenstellen

Wanneer je een evenement hebt aangemaakt is het tijd voor het samenstellen van de tickets. Het is mogelijk om verschillende ticketsoorten aan te maken (bijvoorbeeld normale en VIP tickets) en deze te voorzien van een aangepast tarief. Plaats verder het logo van jouw bedrijf boven de tickets en onderaan bijvoorbeeld de logo’s van bedrijven die het evenement mogelijk maken.

Tickets samenstellen:

  • Meerdere soorten tickets mogelijk
  • Uniek ontwerp per evenement
  • Ontwerp laten maken

Meerdere soorten tickets mogelijk
Veel organisatoren bieden verschillende soorten tickets aan per evenement. Gaat het om een seminar waarbij een lunch inbegrepen is of om een concert of club waarbij je toegang krijgt tot een VIP area? Verschillende tickets bieden een organisator een goede mogelijkheid om de bezoekers een extra service te bieden.

Uniek ontwerp per evenement
Om je ticket de huisstijl van je evenement mee te geven is het bij GO-tickets mogelijk om je tickets een uniek ontwerp mee te geven, passend bij je evenement. Per evenement is de boven- en onderkant van je ticket vrij te ontwerpen. Deze afbeeldingen worden vervolgens op de tickets van je bezoekers getoond.

Ontwerp laten maken
Mocht ontwerpen niet je ding zijn, dan bieden wij ook een service om het ontwerp voor je te maken, passend in de stijl van je evenement. Voor een unieke banner, vormgegeven door een professionele ontwerper rekenen wij €75,-. Neem hiervoor contact met ons op.

Stap 3

Tickets verkopen

Door het plaatsen van een iFrame op jouw eigen website of je zakelijke Facebookpagina kunnen bezoekers gemakkelijk tickets aankopen voor jouw evenement.

Tickets verkopen
Tickets online verkopen was nog nooit zo gemakkelijk. Met GO-tickets kun je snel en betrouwbaar online tickets verkopen via je eigen unieke ticketshop. Door de unieke link van jouw ticketshop op je website en social mediakanalen te plaatsen, kunnen bezoekers direct beginnen met het kopen van hun tickets. Alle verkochte tickets zijn voorzien van een unieke, persoonlijke QR-code. Deze codes worden gescand bij de entree zodat je altijd inzichtelijk hebt wie er binnen is.

Wat is een QR-code?
Een QR-code is een afbeelding met een code die wordt gebruikt om de tickets te scannen. Deze code bevat een unieke ID. Wanneer dit ID bij de entree gescand wordt krijgt het ticket de status “gebruikt” in het systeem. Zo kan je zien wie er binnen is en kunnen gescande tickets niet twee keer gebruikt worden.

De ticketshop delen op je website
Ieder evenement in GO-tickets heeft een unieke verkoop URL. Via deze URL kunnen bezoekers direct naar het bestelproces om online tickets voor jouw evenement te kopen. Door deze URL duidelijk zichtbaar op je website te plaatsen kan je bezoekers on- en offline naar je eigen site verwijzen voor het kopen van tickets.

Waar de verkooplink plaatsen?
Het is belangrijk voor je bezoekers dat in één oogopslag duidelijk is waar de tickets gekocht kunnen worden. Hiervoor kan je bijvoorbeeld een item maken in je hoofdmenu of een duidelijke banner plaatsen op de homepagina van je website. Belangrijk is dat deze direct in het zicht is van je bezoeker. Als je hierover tips wilt ontvangen voor je eigen website, neem dan contact met ons op.

Bezoekers laten delen in social media
Wanneer je bezoekers tickets hebben gekocht krijgen ze na het bestellen de mogelijkheid om de aankoop te delen op de bekende social media sites. Hierdoor wordt het bereik van je evenement vergroot en kan de verkoop gestimuleerd worden onder de vrienden en vriendinnen van de bezoekers.

Hoe kan ik beginnen met verkopen?
Om te beginnen met het verkopen van je tickets kun jij je eenvoudig aanmelden bij GO-tickets. Dit kan gemakkelijk en snel op onze aanmeldpagina. Wij verifiëren jouw aanmelding en maken een account voor je aan. Vrijwel direct hierna kun je starten met het aanmaken van je evenementen, het stijlen van het ticket en starten met het verkopen van de tickets.

Stap 4

Tickets bestellen

Door een gebruiksvriendelijk bestelproces kunnen de bezoekers makkelijk en snel tickets bestellen. Tickets worden afgerekend met iDEAL waardoor de transactie veilig gebeurt via de betaalomgeving van de eigen bank. Het geld komt binnen op een streng beveiligde rekening waardoor jouw inkomsten altijd veilig zijn.

Tickets bestellen:

  • Gebruiksvriendelijke bestelproces

Gebruiksvriendelijk bestelproces
Het GO-tickets bestelproces voor je bezoekers bestaat uit een aantal eenvoudige stappen.
Wij hebben het bestelproces opgedeeld in stappen om zo de gebruiksvriendelijkheid van het proces te optimaliseren. Het ontwerp is gebaseerd op jarenlange ervaring op het gebied van webformulieren en gebruiksvriendelijkheid op het web.

Stap 5

Tickets per e-mail ontvangen

De bezoeker ontvangt per e-mail zijn of haar e-ticket. Dit is het digitale toegangsbewijs voor jouw evenement. De bezoeker hoeft dit ticket alleen nog maar te printen en mee te nemen!

Tickets per e-mail:

  • E-mail
  • Kostenbesparend

E-mail
Om privacy- en veiligheidsredenen worden gekochte tickets per e-mail naar de bezoekers gestuurd. GO-tickets maakt gebruik van deze methode zodat de tickets in een beveiligde omgeving (de inbox van de bezoekers) binnenkomen en de tickets niet via het web toegankelijk zijn. Zo kan er geen fraude met e-tickets worden gepleegd.

Kostenbesparend
Doordat de bezoekers van jouw evenement zelf tickets meenemen scheelt dit veel onkosten voor het drukken en verspreiden van tickets. Niet alleen voor jou als organisator, maar ook voor je bezoekers die niet naar een verkooppunt hoeven af te reizen. Het gemak van online tickets bestellen, thuis, vanuit je luie stoel, zal gewaardeerd worden door je bezoekers.

Stap 6

Tickets scannen

De portier of door ons ingeschakeld personeel aan de deur scant de persoonlijke QR-code op het ticket. Dit kan maar één keer. Mocht het voorkomen dat de QR-code op het blaadje gekreukt is, kan de portier altijd nog de code handmatig invoeren op de laptop.

Hoe werkt het scannen van tickets?
De portier of medewerkers bij de entree van jouw evenement maken gebruik van een laptop met daaraan de scanner gekoppeld. Op de laptop is de pagina van jouw evenement geopend in de beheeromgeving van GO-tickets. Wanneer er nu een ticket wordt gescand, wordt automatisch de code in het invoerveld op de pagina ingevuld. Hierop geeft het systeem meteen feedback of de ticket geldig is of niet. Als alternatief is het ook mogelijk om op de pagina de codes handmatig in te voeren. Dit kan handig zijn wanneer bijvoorbeeld de QR-code beschadigd is en niet meer gescand kan worden.

Stap 7

Bekijk de statestieken

Nadat je bezoekers het betaalproces hebben afgerond, zie je dit direct terug in jouw persoonlijke dashboard met statistieken. Zo behoud je altijd het overzicht over het aantal verkochte tickets.

Online inzicht in ticketverkoop
Vanaf het moment dat de eerste kaarten zijn verkocht heb je online inzicht in hoeveel, van de beschikbare, tickets verkocht zijn en hoeveel hiermee verdiend is. Tevens zie je waar de bezoekers vandaan komen. Deze gegevens kunnen vervolgens geëxporteerd worden vanuit jouw persoonlijke dashboard.