De organisatie voor je event is rond, de ticketing is geregeld, de verkoop kan gaan beginnen! Een uitverkocht evenement, is dat niet wat we allemaal graag willen bereiken?  Vandaag geven wij jou graag tips hoe jij, als organisator social media kan inzetten om de maximale aandacht voor jouw evenement te krijgen!

1.Zorg dat je een evenement aanmaakt op Facebook met alle informatie en waar bezoekers kunnen aangeven of ze interesse hebben of naar jouw evenement gaan.

2.Plan je posts met regelmaat in of zet jouw evenement vast op je Facebook pagina. Zorg voor pakkende posts waarbij je een call2action geeft waarbij jouw bezoekers hun vrienden/familie gaan taggen.

3. Organiseer een winactie (gratis (VIP) kaartjes) waarbij pagina bezoekers moeten reageren en eventueel jouw pagina moeten liken om kans te maken. Let op! Standaard like & winacties mogen niet meer! Let goed op hoe je jouw actie insteekt en communiceert.

4. Verander je Facebook omslag in een flyer van je event.

5. Verstuur een nieuwsbrief naar jouw database waarbij je uitgebreid jouw evenement uitlicht en links plaats naar de ticketing pagina.

6. Plaats eventueel social Ads waarbij je target op bewoners uit de omgeving met bepaalde interesses, of plaats een retargeting add die bezoekers van jouw ticketing pagina te zien krijgen als ze deze pagina wel be bezocht hebben maar geen kaartje gekocht hebben.

7. Zoek partners voor het opzetten van een winactie of het delen van jouw post op hun social media kanalen.

8. Maak leuke posts op Instagram, maak aantrekkelijke stories en wijdt eventueel een IG tv aan jouw evenement.

9. Zorg ervoor dat jouw evenement offline ook goed vertegenwoordigd is in de vorm van flyers & posters.