Blog 24 februari 2021

Meest gestelde vragen rondom het (her)openen van winkels en bedrijven

Ondanks dat de avondklok met drie weken wordt verlengd, sprongen winkeliers en mensen met contactberoepen gisteren een gat in de lucht na het horen de persconferentie. Vanaf 3 maart mogen zij hun beroep ein-de-lijk weer uitoefenen en mag er gewinkeld worden op afspraak. Helaas gaat dit alles niet zomaar en zitten er enkele haken en ogen aan. Gelukkig speelt ons systeem hier perfect op in!

We mogen weer klanten ontvangen in de winkel, haren knippen in de kapsalon en massages geven in de praktijk. Maar hoe gaat dit te werk met alle maatregelen? Er zijn tegenwoordig zoveel regels waar jij je als ondernemer aan moet houden, dat je door de bomen het bos soms niet meer ziet. Wij weten er alles van en zorgen er met ons systeem voor dat de (her)opening van jouw winkel of bedrijf zo eenvoudig mogelijk verloopt. Hieronder geven wij antwoord op de meest gestelde vragen rondom de nieuwe maatregelen.  

Welke regels moet ik nastreven wanneer ik klanten wil ontvangen?

Vanaf 3 maart mogen winkels op afspraak klanten ontvangen. Maar let op, per verdieping mogen maximaal 2 klanten tegelijk in de winkel zijn. Dit is nogal wat werk waar het systeem van GO-tickets je goed bij helpen. Middels onze tijdsloten kunnen klanten zich 4 uur van tevoren reserveren voor een bezoek. Zij ontvangen dan een online ticket waarmee ze naar binnen kunnenen. Deze tickets kunnen gescand worden via de gratis GO-tickets scan app. Hierdoor ben jij op de hoogte van het aantal bezoekers, heb je meer grip op de 10 minuten durende bezoekjes en krijg je, door de koppeling met de COVID_19 gezondheidscheck, inzicht in de gezondheidsrisico's. Naast al deze extra maatregelen blijven de basisregels natuurlijk gewoon gelden zoals de mondkapjesplicht, 1,5 meter afstand, hygiënemaatregelen en thuisblijven bij klachten. 

Hoe heropen ik mijn sportclub?

We mogen eindelijk weer (buiten) sporten! Maar hoe open jij jouw sportclub op een verantwoorde manier? Maak gebruik van onze COVID_19 Gezondheidscheck. Een tool die jou perfect kan helpen bij de registratie van sporters. Of het nu gaat om hockeytrainingen of registraties in de sportschool, ons systeem kan door en voor iedereen gebruikt worden. Via het GO-tickets systeem kunnen sporters en het publiek middels de time slots een plek reserveren voor een bepaalde tijd. Binnen 24 uur voor aanvang van de reservering of registratie, krijgen bezoekers volledig automatisch een mail uit het systeem met de officiële RIVM vragenlijst. Wanneer zij deze hebben ingevuld, wordt duidelijk voor de organisator of de bezoeker symptomen bevat van het coronavirus. Zo weet je als sportvereniging precies wie er binnen is en of er gezondheidsrisico's zijn.

Hoe verminder ik de kans op gezondheidsrisico's?

We mogen beetje bij beetje weer dingen ondernemen. Maar hoe weet je zeker dat klanten geen risico lopen wanneer ze bij jouw winkel langs komen? Met onze automatische COVID-19 gezondheidscheck worden toekomstige bezoekers voorbereid op een bezoekje aan onder andere de winkel, kapsalon of sportvereniging die in te plannen zijn middels onze time slots. Dé perfecte oplossing om nog bewuster om te gaan met het coronavirus!

Welke voordelen heb ik als ik gebruik maak van GO-tickets tijdvakken?

De tijdvakken van GO-tickets zijn dé oplossing voor ieder bedrijf. Dat je hiermee bezoekers kan registeren van een bepaalde tijd is enorm fijn maar welke voordelen heeft het systeem nog meer? Allereerst krijg je door de tijdsloten inzicht in het aantal bezoekers. Doordat zij gegevens invullen ben jij op de hoogte van demografische informatie. Middels deze gegevens kan jij nieuwsbrieven versturen waarmee jij ze op de hoogte kan houden van alles rondom jouw winkel of bedrijf. Daarnaast kan je ook extra vragen toevoegen. Hiermee kan je extra gegevens genereren waardoor je meer inzicht krijg in jouw doelgroep. Jij bent dan volledig op de hoogte van de wensen en behoeften die ze hebben en kan hier met jouw producten of evenementen op inspelen. Een win-win situatie dus! 

Terug naar de blog

Myrthe

Support & contentbeheer