Veelgestelde vragen

In onze kennisbank hebben we een de meest gestelde vragen alvast voor jou verzameld. Grote kans dat jij hier antwoord vind op jouw vraag.

Ticketsoftware

Het is bij GO-tickets mogelijk om een unieke QR-code te plaatsen op hardcopy tickets. Dit kan via ons systeem door in het dashboard te klikken op “Handmatige tickets”. Als je hier bijvoorbeeld 100 handmatige tickets aanmaakt, krijg je een ZIP-bestand die je kunt downloaden. Het is mogelijk om dit bestand naar jouw eigen drukker toe te sturen. Hij of zijn kan deze dan plaatsen op jouw hardcopy ticket. Dan heeft jouw hardcopy ticket ook een unieke QR-code die 1 keer scanbaar is.

Wil je per maand inzicht krijgen in je ticketopbrengsten? Geen probleem! In ons dashboard kun je per maand of per jaar een overzicht krijgen van al je verkochte tickets.

Dit overzicht kun je in het dashboard vinden onder het kopje ‘’Statistieken’’.  Vervolgens kun je een periode selecteren waarvan je de ticketopbrengsten wilt inzien. Per evenement kun je precies zien hoeveel tickets je hebt verkocht en wat je opbrengsten zijn.  Onderaan de pagina is het tevens mogelijk om een factuur te downloaden. Met 1 druk op de knop wordt er een pdf bestand gedownload. Kortom, een handige functie en het is super gemakkelijk!

Wil je iemand een gratis ticket geven voor jouw evenement? Dit kan met het systeem van GO-tickets. Lees hier stap voor stap hoe je dit kosteloos kunt doen.

  1. Ga naar jouw evenement in het systeem en maak een extra gratis ticket aan.
  2. Tijdens het aanmaken van je gratis ticket is het belangrijk om de optie ‘’verberg in shop’’ aan te vinken. Dit zorgt er voor dat niet zomaar iedereen een gratis ticket kan kopen voor jouw evenement.
  3. Na het aanmaken van je gratis ticket kun je in het dashboard van GO-tickets handmatig ”tickets toevoegen”.
  4. Selecteer het gratis ticket en het aantal tickets dat je wilt verzenden.
  5. Tot slot vul je de gegevens in van de persoon aan wie je het gratis ticket wilt versturen. Deze persoon ontvangt zijn of haar ticket via de mail.  (Mocht je het ticket niet via de mail willen versturen dan vul je je eigen gegevens in. Je ontvangt dan het gratis ticket in je eigen inbox zodat je deze kunt printen en aan desbetreffende persoon kunt geven).

Organiseer je een evenement waarbij je speciale gasten wilt uitnodigen of een korting wil geven? Dan kun je gratis gebruik maken van onze gastenlijstmodule. Je levert een lijst aan met namen, codes en een mailadres. Wij zorgen ervoor dat alleen deze mensen een ticket mogen bestellen. In overleg kunnen wij via Mailchimp een nieuwsbrief versturen om de gasten op de hoogte te stellen.

Wil  je meer weten over de gastenlijstmodule? Neem dan gerust contact met ons op via 026 – 311 90 29 of info@go-tickets.nl

Bij het aanmaken van je evenement kun je zelf bepalen welke gegevens je wilt hebben van de bezoeker. Vanaf het moment dat de eerste kaarten zijn verkocht heb je online inzicht in hoeveel, van de beschikbare, tickets verkocht zijn en hoeveel hiermee verdiend is. Tevens zie je waar de bezoekers vandaan komen. Deze gegevens kunnen vervolgens geëxporteerd worden vanuit jouw persoonlijke dashboard. Deze gegevens kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden om na afloop van je evenement je bezoekers te bedanken of uit te nodigen voor je volgende evenement.